-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lekker åpenbaring
Genesis forsetter langs X-veien
Dermed har vi fått den tredje X-en i en ganske ambisiøs trio. Det hele signert Hyundais overklasselinje: Genesis.
Du ville kanskje tro at det ikke var mulig å tråkke veldig feil hvis du skulle designe noe åpent på en enorm akselavstand.
Men det er nettopp når du skal opp i store mål og store flater du virkelig kan bevise at du har disiplin (eller ikke). Det er veldig lett i slik tilfeller enten å gjøre det hele ganske kjedelig, eller å gjøre det altfor urolig fordi du er redd for å gjøre det altfor kjedelig.
Såpestykke
Her har designeren vært ganske smart, spesielt når det gjelder profilen. Ved første øyekast ser det ut som et bare så vidt brukt såpestykke. Men så ser du nærmere etter, og det første du legger merke til ved andre gangs titt er en myyyyk kurve som starter foran på panseret, vrir seg over forhjulene, skrår forsiktig nedover på døren og toner ut over og bak bakhjulet.
Når du har komme så langt går du tilbake for å forsikre deg om at det virkelig også er en ganske, men kanskje ikke fullt så myyk kurve over forhjulene, og jommen har du ikke noe der bak også, som nesten markerer en bakskjerm.
Fronten er jeg ikke like komfortabel med – eller hva det heter.
Muggen
Du har den store kjeften nederst, luftinntaket, med munnvikene surt nedover. Samtidig har du de to markerte, ytterste, delene av barten som også trekker nedover.
Riktig muggen så langt.
Så har du den brede V-en da, med linjer som for det første er rette der de andre linjene krummer og for det andre skaper den en geometrisk form som ikke stemmer med resten av uttrykket.
Jeg lurer på om ikke noen skikkelige lykter kunne bryte opp litt der foran – jeg mener ikke gamle, runde lys, men noen med litt større flater enn disse snorrette LED-linealene.
Det er litt synd at Genesis ikke forteller hvem som står bak de forskjellige konseptbilene deres. Den eneste det snakkes om er Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer.