-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Genesis går elektrisk
Så langt har Genesis nøyd seg med Asia og Amerika, men nå kommer modeller som kan være meget interessante også for Europa også.
Vi har sett flere spennende konsepter fra Hyundais luksusmerke de senere årene, blant annet elbiler, men nå er de observert under testing av en prototyp på landevei.
Bilen har kodenavn JW og må betegnes som en crossover. Den er basert på konsernets nye elbilplattform som også skal ligge under den kommende Ioniq 5 og flere andre fremtidige modeller.
Også Kia er i ferd med å utvikle en ny modell på denne plattformen.
Plattformen er klargjort for 800-volts elektrisk system, noe som innebærer muligheten for ladehastigheter opptil 350 kW. I praksis innebærer det at man kan lade bilen for langtur i løpet av en snau halvtime.
Prototypen til Genesis ser ut til å ha omtrent samme form og størrelse som modellen fra Kia – selv om begge foreløpig er godt kamuflert. Hyundai-modellen er heller ikke ulik disse.
Vi forventer at Genesis-modellen vil ha et mer luksuriøst preg, og den vil også ha den spesielle lyssignaturen med delte lykter foran og bak.
For øvrig kan vi regne med å finne igjen designtrekk fra Mint Concept som debuterte på bilutstillingen i New York i påsken 2019.
Omtrent samtidig med denne ble også en annen Genesis prototyp observert under testing.
Denne er basert på den luksuriøse Genesis G80 som er meget populær i USA som alternativ til for eksempel BMW 5-serie og Mercedes E-Klasse.
Men dette er en ren elbil. Det avsløres gjennom manglende eksosrør og tett grill.
Prototyper har tidligere vært observert tilkoblet ladestasjoner i Korea, men da har man ikke kunnet konstatere om det dreide seg om elbil eller ladbar hybrid.
Ifølge koreanske medier får denne bilen betegnelse eG80 og skal tilby en rekkevidde på rundt 500 kilometer.
Hyundai-konsernet har en uttalt målsetning om å selge en million elbiler årlig fordelt på Hyundai, Kia og Genesis i 2025. Den G80-baserte modellen blir en direkte utfordrer til Tesla Model S og forventes på markedet i løpet av 2021 som 2022-modell.