-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ibiza fornyes
Seat solgte kun elleve eksemplarer av Ibiza i Norge i fjor, men den er likevel merkets mest solgte modell på verdensbasis. I år får den ny look, og tilbys i 18 versjoner.
Ibiza higer etter adjektivene sportslig og dynamisk, og den tilnærmer seg samtidig resten av Seat-familien ved å hente elementer fra søsknene Altea, Toledo og León. Det interiøre designet og kvaliteten er oppgradert med blant annet nye farger, dørpaneler og dashbord.
Modellen vil være tilgjengelig i fem ulike utstyrsnivåer. Reference, Stylance og Sport er forholdsvis like med tanke på den estetiske delen, mens FR (Formula Racing) og Cupra modifiseres til å legge seg noen hakk høyere.
De største av de 11 motoralternativene til Ibiza kan du kun få i disse utstyrsnivåene, deriblant en 1.8 20V turbo som yter 180 hk.
Femtrinns gearkasse er standard, mens automat er en mulighet og sekstrinns kasse leveres til de største turbodieselmotorene, 1.9 TDI med 130 eller 160 hester. Minste motorvolum er 1.2 liter.
Chassiset er det samme som på forrige Ibiza-modell, men av endringer kan det nevnes en ny fanger med mer aggressive luftinntak som slynger seg rundt fronten. Cupra har fått tildelt en større frontfanger enn de fire andre utstyrsnivåene, og på versjonene med mer over 100 hk under panseret er også de doble enderørene på eksosanlegget mer synliggjort i kromutførelse.
Bakparten er dynamisk utformet, og med Ibiza-merket plassert på midten. FR og Cupra har sine betegnelser på setene, gearspaken, rattet, på grillen og på aluminiumsfelgene, som leveres i 16" og 17"-format.