-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Multi-motorisert Mitsu
I Detroit viste Mitsubishi småbilen Concept CT MIEV med motor i hvert hjul. Prinsippet er det samme på Genève-konseptet, og navnet har heller ikke blitt enklere.
For nå er det Concept-EZ MIEV som står for tur. Ikke spør hva EZ står for, men de fire bakerste bokstavene er forkortelse for Mitsubishi In-wheel motor Electric Vehicle. En motor i hvert hjul som kan hente sin energi fra batterier, brenselceller eller hydrogendrift.
Flatpakket
I dette tilfellet sitter et lithium-ion batteri sandwitched i bilens flate gulv. 108 hk yter systemet i dette tilfellet, 27 i hvert av bilens fire 20-tommers hjul. Arkitekturen er så fleksibel at man får ganske fritt spillerom med hensyn til smarte interiørløsninger i den 3,7 meter lange urbane kapselen.
Økt fleksibilitet besørges også av et sammenleggbart ratt, drive-by-wire teknologi og smarte foldeseter som fungerer like bra til å frakte passasjerer i, som til å føre dem sammen i et intimt rom ved reisens ende.
Viktige nylanseringer for Mitsubishi på utstillingen er L200 pickup og Colt CZC coupé & cabriolet. I tillegg møter du andre konseptbiler du kjenner fra tidligere omtaler her på BilNorge.
Ikke i
Det du neppe møter i Genève er minibilen i som nylig ble lansert i Japan. Det mest spesielle ved i er at den har en midtstilt motor montert fra bakakselen og forover. Den tresylindrede 660 ccm kompaktmotoren har aluminiumsblokk og er turbomatet.
Med en akselavstand på 2.550 mm har i bokstavelig talt et hjul i hvert hjørne. Dette kommer selvsagt innredningen til gode. Kombinert lengde på passasjerkabin og bagasjerom er hele 2.075 mm.
Bilen leveres med 15-tommers felger, og for å gi best mulig traksjon er bakhjulene utstyrt med 175/55SR15 dekk mens de fremre har dekkdimensjon 145/65SR15.
Japanere som frykter glatte vinterdager kan få den levert med 4WD – en noe uvanlig kombinasjon på en bil med midtstilt motor. Automatgear er standard og Mitsubishi har et salgsmål på 5.000 biler pr måned.