-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny S80 fører tradisjonen videre
Det er nok ikke alle som med første øyekast oppdager at nye Volvo S80 er ny. Men en nærmere studie viser nye linjer, elegante detaljer og et moderne interiør som er en videreføring av det vi kjenner fra S40 / V50. Dessuten er mye nytt under skallet.
Vi har allerede fortalt deg om hovedtrekkene som skiller nye S80 fra dagens modell i vår tidligere omtale. Målene er ganske like, lengden er de samme 4,850 meter, bredden har økt med 27 mm til 1,860 meter mens høyden er plusset på litt mer til 1,488 meter. Akselavstanden er 45 mm lenger og måler nå 2,836 meter mens sporvidde foran er 1,588 m og den bak er 1,585 meter.
Interiøret gir en følelse av oppriktig kvalitet med skikkelig materialer som edeltre, aluminium og skinn. Mens senterkonsollen har vært ruvende på mange Volvo-modeller opp gjennom tidene, er den som sitter i S80 stikk motsatt - moderne og slank.
Fem alternativer
De som kjøper seg en ny S80 kan i første omgang velge mellom fem forskjellige motorer – tre bensindrevne og to for diesel. Kraftigst er den kompakte V8-motoren som i sin tid ble utviklet for XC90, med 315 hk og et maks dreimoment på 440 Nm.
De bensindrevne alternativene er en ny 3,2-liters rekkesekser med 238 hk / 320 Nm og en rekkefemmer som yter 200 hester / 300 Nm. På dieselfronten tilbyr Volvo rekkefemmere med henholdsvis 185 hk / 400 Nm og 163 hk / 340 Nm. Sistnevnte vil bli inntrekker for modellen når den kommer hit mot slutten av året.
Mer informasjon følger når vi har prøvekjørt bilen og etter hvert som prisene klargjøres.