-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Spansk drøm
Forholdsvis ubegrunnet sto det en grønn superbil og et kullfiberchassis parkert på en stand i Genève. Nærmere studium viste at det igjen var Mazel-gruppen som var ute. Men ingen Hispano i år?
Mazel er et stort konstruksjonsfirma i Barcelona, som har en rekke store oppdrag for bilbransjen. Men de synes ikke det er nok, så de møter gjerne opp på en og annen bilutstilling med et eller annet for å vise hva de kan. Et par år hadde de også lånt rettighetene til Hispano-Suiza merkenavnet og snakket vagt om å blåse liv i dette fransk-spank-sveitsiske nobel merket igjen.
I år var det ikke snakk om noen Hispano, nei. Egentlig hadde ikke denne grønne bilen noe navn i det hele tatt, det vil si – den ble kalt Identity, men er det noe navn egentlig?
Det viser seg da også at bilen er bygget av noe som heter Identity Car Engineering, mens det er Mazel som har stått bak den angivelige konstruksjonen og engineeringen. Det låter imidlertid litt for utrolig at denne skal bli gjenstand for noen produksjon.
Den har imidlertid mål: 4425 x 1913 x 1261 mm på 2690 mm akselavstand. Og man har tenkt seg en V8 motor på snaue 500 hester plassert bak, og drivende bakhjulene.
Men det er når vi kommer til designeren at plottet tetner. H2R heter designkontoret, og hvem leder det om ikke Humberto Rodriguez. Han var vel den minst spennende av alle de håpløse designsjefer Fiat har hatt opp gjennom årene, og forsvant stille og rolig i fjor da Frank Stephenson kom fra Ferrari og begynte å rydde opp. Det var i Rodriguez tid at Mazel fikk en rekke Fiat-oppdrag, så de kjenner hverandre fra før.
Bilen er uinteressant, men det er alltid spennende å følge ferske spor inn bilindustrien.