-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Suzuki. Aerio i Japan,
Liana i Europa
Suzuki har for tiden en ganske aktiv modell-politikk. Nye utgaver kommer på rekke og rad, selv om mange av dem er så små og trange at de ikke blir eksportert. Det vil deres nye Aerio bli.
For Suzuki er dette en ny biltype. Til nå har de bygget kantede Wagoner eller konvensjonelle sedaner med tilhørende stasjonsvogner. Her kommer en slags mini-MPV, ikke ukjent fra andre, men en første gangen fra Zuki.
Det er en kompakt bil 423 cm lang, 169 bred og 155 høy, og med en flunkende ny 1,5 liters motor om bord. Den er på 81 kW (110 hk) ved 6.000 o/min og 142 Nm ved 4.000 omdreininger og er koblet til enten en 5 trinns manuell eller 4 trinns automatkasse som igjen er koblet til enten ren forhjulsdrift eller et 4WD-system. Man venter ikke annet derfra.
Japanerne er ikke ivrige etter å fortelle om aks og toppfart før de kan bruke nøytrale referanser (redsel for reklame-etisk regelverk?) med forbruket er de pålagt å oppgi, så der står det 18 km/l etter en spesiell japansk syklus.
I Japan er Suzuki sterkest på mikrobilene, de rare 660 ccm småbilene som ikke sees andre steder enn hjemme. Det er her Zuki føler seg mest hjemme, så det er kanskje derfor de er forholdsvis beskjedne når det gjelder salgsmål for denne nye: bare 1.000 i måneden. Men det styrker jo også mistanken om en offensiv eksport av denne bilen, man starter ikke en ny modellserie for å selge 12.000 av den i året.
Bilder
Stort bilde forfra
Stort bilde bakfra
Stort bilde fra siden
Stort bilde fra siden/forfra
Stort bilde førermiljø
Stort bilde interiør
Bilde med lengde-mål
Bilde med bredde-mål
Bilde "Stylet" Aerio
Bilde "Europa-stylet" Aerio
Av Jon Winding-Sørernsen – bilnorge.no