-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hyper-Opel med Måkevinger
Riktig hva dette er aner jeg ikke, bortsett fra at det skal være Opel som skal gjøre seg Xtra sportslige til Geneveutstillingen.
Teksten forteller at dette er skissene til et supersportsbilkonsept som skal hete Opel Astra Coupé OPC X-Treme, og at bilen – med V-åtteren – er løselig basert på den Astra-raceren som med en viss suksess, og masse grom lys, konkurrerte i fjorårets DTM.
Nå har jeg ingen problemer med spesifikasjonene. 4 liters åtte-pått som gjør sine 440 hester og utvikler et maks dreiemoment på 530 Nm, det hele nærmer seg en toppfart på 300 km/t når utvekslingen bak den seks-trinns klikk-klakk kassa (hvem i all verden har funnet på et så grusomt ord som sekvensiell?) er egnet til slikt. Hele denne teknologien er hentet fra hyllene i Opel Performance Centre – derav OPC-delen i navnet. (X-Treme-delen har en annen opprinnelse).
Alle disse kreftene skal ut gjennom spesialutviklede 20 tommers hjul 245/25 foran og 285/25 bak. Chassis-konstruksjonen og opphengningen på konseptbilen ligger også tett opptil det som gikk på banen i fjor, men her er altså vitsen at racerbilen er gjort gateduglig.
Men det jeg har problemer med her er altså denne skissen av karosseriet. Den ligner på det man får som resultat når man har klippet ut en pappfigur og brettet og limt. Kantet og fæl. Men vi ser antydning av stil her og der, og måkevinge-dørene er selvfølgelig noe som vekker oppmerksomhet. Jeg skal komme tilbake til nærmere omtale når bilen foreligger i virkeligheten.
Da blir det nesten en liten nedtur når vi kan fortelle at den andre Opel-premieren blir Astra Cabriolet. Men den er i hvert fall pen. Og den har vi jo vist dere for mange uker siden. Klikk HER for å lese.