-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Pagani Zonda, romantisk superbil
I Modena-området dukker det stadig opp nye superbiler. Noen, som Isca, hører vi aldri mer om etter den første prøvekjøringen. Andre overlever mot alle odds. En slik er Pagani Zonda.
Men han nøyde seg ikke med det, da Lambo skulle lage en 25-års jubileumsutgave var det Pagani som skisset opp en del modifikasjoner på Countachen, og fikk Chrysler, som eide Lambo den gangen, til å akseptere dem.
Dette var ikke nok, så i 1991 startet han sin egen Modena Design hvor han fikk besøk av en annen gammel argentinsk venn, Juan Manuel Fangio (5-dobbel F1-verdensmester), som tittet på noen tegninger og sa begeistret at hvis han la en Mercedes-motor i den konstruksjonen, så måtte han gjerne bruke Fangios navn til å promovere denne bilen.
Dermed fikk vi en nye superbil for et par år siden, Pagani Zonda C12 S, (C for kona Cristina, og Zonda som er en vind som feier over Andes-fjellene). Bilen er en ganske seriøs konstruksjon, vindtunnel-resultatene fra den er glimrende med hensyn til mangel på aerodynamisk løft, for eksempel. Chassis-stivheten setter nye rekorder, og 205.000 utviklingstimer ble brukt, og 15 milliarder lire investert, før den første naglen ble naglet.
Hvilket ikke er nok til å sikre at en eksotiker som dette overlever. Men en tøff lansering sørget for 56 bestillinger, alle med et heftig depositum. Hver kunde får for øvrig et par håndsydde Pagani sko hvert år, laget etter kundens egen lest, mens han venter på bilen. Og med to biler pr. måned tar det litt tid å tømme køen.
Pagani gjorde for øvrig som Fangio sa, bilen er utstyrt med en V12 Mercedes-motor som AMG har pustet på. 50 hester, men mer interessant er det at dette er offisielle leveranser fra Mercedes, hvilket betyr at Stuttgart har godkjent bilen.
Pagani lover 0-100 på under 4 sekunder og de som er opptatt av noe så teoretisk som toppfart får beskjed om at det får de finne ut selv.
I år var det tredje gangen vi møtte denne bilen på Geneve-utstillingen, hver gang har chassisnummeret økt med en 18-20 sifre, så vi kan vel slå fast at nå eksisterer denne bilen.