Toyota ut til folket

Geneve (BilNorge.no): Toyota vil endre deler av sin markedsføring i Norge. Publikum skal møte bilene ut på kjøpesenter, bensinstasjoner og der folk tenker på alt annet enn bil. 44 prosent av de som vurderer skifte av bil, vurderer en Toyota.

Publisert Sist oppdatert

Budskapet til Toyota-forhandlerne er klart. Skal Toyota vokse mer i Norge, må de tenke nytt når det gjelder jakten på de kundene som ikke er ”frelst på Toyota. Og det mener ledelsen i Toyota Norge best kan gjøres ved at bilene eksponeres på steder og plasser folk ikke i første omgang forbinder med bilkjøp. Nå skal selgere jages ut av varme kontorer og trekke til seg interessenter i kjøpesenter, på flyplasser og over alt der det er mange mennesker.

Det er i første rekke Toyotas små biler som nye Aygo og Yaris samt Corolla som skal brukes til den nye eksponeringen.

Men det er ikke lett å få etablerte selgere til å trekke til kjøpesenter og bensinstasjoner. Toyota Norge vet det blir en utfordring å få selgere til å jobbe ute blant folk flest. Mange foretrekker å jobbe i salgslokaler de føler seg hjemme i.

- Vi vet at det å jobbe utendørs er lettere sagt enn gjort, sier en Toyota-leder. - Men vi skal med alle midler jobbe sammen med forhandlere slik at vi kan få flere til å oppdage våre biler.

Powered by Labrador CMS