-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nytt liv i Bizzarini
Bizzarini er et av de mer fargerike navnene i italiensk bilhistorie. Opprinnelig en av de ingeniørene som sa kyss-meg-bak til Enzo Ferrari og vandret ut. Så ble han en del av ATS og deretter Iso Rivolta, før han startet å bygge biler under egen navn. Dem ble det ikke mange av.
Heldigvis tar han også i mot bestillinger på nybygg fra de gamle tegningene, og de er faktisk delvis bygget av de samme folkene som satte dem sammen for mer enn 25 år siden. Jeg sier ikke at det garanterer for kvalitet, men for sentimentalitetens skyld er det sikkert ganske viktig.
Men han har altså også produsert en ny Bizzarini, som også ble vist i Geneve. GTS 4.4 V8 heter den og følger opphavet på den måten at karosseriet er håndbanket aluminium der platene festes til en krom-molybden ramme, slik at her vil det aldri bli to biler som er helt identiske.
Akkurat som Pagani Zonda går til AMG for å kjøpe sine Mercedes-baserte motorer, går Bizzarini til Alpina for å kjøpe de BMW-baserte de bruker. I prototypen sitter det en 4,4-liter på 530 hester, og selv om de seriøse gateprøvene først skal starte nå, sier fabrikken allerede at de skal klare 360 km/t. Det er ikke sagt noe om vekt, men den har ganske heftige mål: 467 x 200 x 123 med 285 cm akselavstand.
Siden jeg har kjørt ganske mange andre Bizzarini-biler opp gjennom årene, ligger det vel i kortene at jeg kommer til å forfølge denne også, så følg med
.