-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stola viser kompetansen
Også Stola, en av bilindustriens største prototype-makere, skal vise seg frem i Geneve. Med en konseptbil som skal demonstrere alle selskapets kvaliteter, fra konstruksjon via godt håndverk til fullverdig konseptbil.
Den bilen Stola skal vise på Geneve-utstillingen er egentlig ganske utrolig, for den er konstruert, utviklet og bygget på innsiden av fem uker. Den er langt fra klar ennå, derfor er det bare de første computertegningene vi kan vise her.
De har fått mestertegneren Marcello Gandini (han har blant annet de mest hårete Lamborghiniene bak seg) til å gi konstruksjonen fasong. Og noen av de skarpe linjene er vel med på å forklare hvorfor bilen er kalt Diamante. S86 Diamante er det fulle navnet, der S86 betyr Stola 86 år – selskapet ble faktisk grunnlagt i 1919.
Stola bruker denne bilen for å vise det de kaller Tailor made Engineering, de vil vise hvordan de har det som skal til, både av mannskap, verktøy og systemer for å utvikle en komplett bil fra de første forsiktige styling-skissene. Og å gjøre det på fem uker er ganske voksent.
Stola har bygget modeller for bilfabrikkene fra tidenes morgen, ikoner som Lancia Lambda ble faktisk i stor grad utviklet der. I fjor ble det slutt på Stola som familiefirma, da grunnleggerens sønnesønn, Alfredo, solgte ut til en gruppe industrifolk. Bedriften produserer også karosserier, 500 i døgnet, og det er 1500 ansatte i anlegg over hele verden (Frankrike, Kina, USA, Brasil i tillegg til flere i Italia).
Diamante blir nok ikke den eneste Stola-produserte drømmebilen i Geneve, men det er ikke sikkert de snakker så høyt om de andre. I denne bransjen er ikke diskresjon bare en selvfølge, men en klar nødvendighet.