-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lada C: Censasjonell!
Vi har sett mye rart fra Lada opp gjennom årene. Konseptbilen Lada C er imidlertid praktfull. Men så kommer den da også fra Østerrike.
C er egentlig navnet på en helt ny plattform fra den store russiske Autovaz-fabrikken i Togliattigrad. Med andre ord: en bil i Golf-klassen.
Plattformen debuterte på Moskva-utstillingen i høst, men nå har den fått karosseri og blir derfor litt mer interessant. Ikke minst fordi karosseriet er uhyre spennende.
Her har vi en tettpakket, muskler hele veien, stålgrå tredørs hatchback med en av utstillingens mest prominente fronter. Lang, lang snute som avsluttes (eller starter) med et ganske enormt gap, rammet inn av en sekskant.
Fra siden får man en ny følelse av hva kileformet egentlig er, og bakfra er det store lys og noe som nesten ser ut som skjermer som fortsetter videre bakover og definitivt leder tankene hen på krefter og skikkelig fraspark.
Nå er ikke alt dette russisk. Togliatti er vant til å bruke konsulenter. Porsche har tjent godt på disse folkene tidligere, nå er det Magna, som blant annet driver bilfabrikker i Østerrike, som er konsulenten både på plattform, drivlinje og eksteriør.
Det er ikke særlig sannsynlig at den endelige produksjonsmodellen vil se ut som denne, men hvis dagens konsept antyder ambisjonene, kan vi bare sette oss tilbake og vente på at noen tar opp agenturet igjen.
Fabrikken forteller ikke mye om hva de egentlig har tenkt med denne modellen heller, og vi har sett mange før som ikke er blitt noe av. Men vi kan jo i hvert fall gjengi at denne er ment til motorer på mellom 1,6 og 2 liter (det betyr inntil 230 hk), og måler 421 x 184 x155 cm.
Her står den på 18-tommers 40-profil dekk, men det blir nok heller ikke helt typisk for den fremtidige C-segment Ladaen.
Men et friskt pust representerte dette konseptet.