-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Sjelden kost
Lamborghini Veneno debuterer i Genève. Bilen skal realiseres, men den er allerede utsolgt.
Lamborghini markerer sitt 50-årsjubileum med å vise en meget eksklusiv modell på utstillingen. Veneno skal bygges og selges, men bare i tre eksklusive eksemplarer.
Dette er noe av det nærmeste man kommer en gate-lovlig racerbil, og ingeniørene har brukt mye tid i vindtunnel for å oppnå optimal aerodynamikk.
Drivlinjen består av en midtstilt 6,5-liters V12 koblet til en lynrask 7-trinns ISR girkasse som fordeler kreftene til alle fire hjul. Motoren varter opp med 750 hestekrefter, gjør 0-100 km/t på 2,8 sekunder og har en toppfart på 355 km/t.
Lamborghini har benyttet sin racing-erfaring for å utvikle den ultimate sportsbilen. Hele chassiset er designet som en monocoque i karbonfiber, samme materiell som er benyttet på alle synlige karosserideler. Fjærer og støtdempere er montert horisontalt.
I kjent Lamborghini-ånd er bilen oppkalt etter en okse, Veneno var en av de sterkeste og mest aggressive tyrer man noensinne har sett på en arena, og i 1914 ga den banesår til en av tidens mest legendariske toreadorer – José Sanchez Rodriguez.
De tre kundene som har sikret seg hvert sitt eksemplar av den eksklusive bilen må hver bla opp tre millioner euro, pluss lokale avgifter.