-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Suzuki avduker
Vi møtte den første gang som en konseptbil med navnet S-Cross på bilutstillingen i Paris 2012, og nå skal den realiseres.
Når vi nå møter den nå produksjonsklare bilen igjen i Genève, er det med endret navn og med et mer nøytralt utseende.
Som vi antydet da vi så første skisse av denne bilen, skal den erstatte SX4. Og Suzuki velger også å videreføre modellbetegnelsen fra sitt samarbeidsprosjekt med Fiat.
LES OGSÅ: Norsk bestselger?
Suzuki ønsker å angripe det populære C-segmentet og har derfor utviklet SX4 for å være klasseledende på både plass og utslipp.
AllGrip
Bilen skal produseres i Ungarn og vil være i salg fra høsten av. Den leveres med to alternative motorer - en for bensin og en for diesel - begge med et slagvolum på 1.6 liter.
Bensinmotoren har femtrinns manuell girkasse, og i dieselversjonen sitter en sekstrinns manuell kasse. En CVT automatkasse blir også tilgjengelig etter hvert.
SX4 har trekk på alle fire, ett system de kaller AllGrip. Systemet har fire forskjellige modi du kan velge mellom, avhengig av veien og egne ønsker.
Økt plass, god komfort
Når det gjelder volum, er den nye modellen en del større en forgjengeren. Mens gamle SX4 er 4.135mm lang og 1.755mm bred, måler den nye modellen 4.300mm i lengden og 1.765mm i bredden.
Akselavstanden er strukket fra 2.500mm til 2.600, noe som ifølge Suzuki skal bidra til bedre kjørekomfort, og som har gjort at bagasje volumet øker fra 270 liter i den gamle, til hele 430 liter i den nye modellen. Det gjør at bilen er på nivå med de største bilene i C-segmentet.
Innvendig er nye SX4 designet med tanke på komfort på langturer, og det ser ryddig og greit ut, men gir deg neppe noe «wow» følelse. For å øke følelsen av god plass har bilen fått ett stort panorama soltak med dobbel åpning.
Priser på bilen er enda ikke klare, men RSA har tidligere antydet en pris på ca. 300.000 kroner. Med både firehjulstrekk og god plass ser vi derfor ikke bort ifra at du møter en eller flere SX4 på vei til hytta etter sommeren.