-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lancia Delta Café
Det er vel ikke særlig tvil om at Lancia-standen var den mest elegante på årets Genève-utstilling. Den var så elegant at den nesten plasserte den nye Delta i skyggen.
Eleganse
Lancia har hatt det med elegant de siste årene. De greide å gjøre lille Ypsilon til en skikkelig motebil i Paris, og det var de som virkelig fikk tofarget på kartet igjen. Først og fremst med måten de behandlet Musa på.
Når de nå lanserer en ny Delta er det lite håp om at dette skal bli den samme rå, rallybomben med drift i alle hjørnene og lyn og torden fra alle kanter, slik den første Deltaen ble utviklet til.
Det er heller ingen sjanse for at den nye kommer til å få svenske navneskilt, slik den forrige fikk i den perioden de var forlovet med Saab. Det er vel i stedet gitt at Delta skal bli en elegant, overklasse luksusbil for byen – selv om de ikke får anledning til å bruke Carla Bruni som frontfigur lenger.
Café Lancia
Hele Lancia-standen gikk i blankt svart, der er derfor du har sett så få bilder av Delta fra utstillingen, umulig å fotografere på et sted som eter lys.
Men det hele var bygget opp som Café Lancia fra filmfestivalen i Venezia i fjor, som ble et av yndlingsstedene for glitteratiene ute på Lido.
Nå er det åpnet en tilsvarende café i sentrum av Berlin og flere skal komme i alle fashion-tyngdepunkt i Europa.
Det skal bli spennende om denne form for merkevarebygging hjelper til å selge biler, for det er ikke tvil om at den nye skjønnheten er et av Lancias siste håp. Går det ikke nå, blir merket begravd. Og det kan godt være at produktspesialistene har angrepet problemet i den riktige enden.
Bilen er meget elegant, uten å være så outrert at noen kan bli betenkte. Fronten skriker om at her er det en som tror på seg selv, og både linjer og bruk av LEDer i lysavdelingen har preg av rene juvelarbeider mange steder.
Eksklusivt
Innvendig er utstyret eksklusivt, det er et høyt teknisk nivå på sat-naven, infotainment-avdelingen er på topp, og Fiat har sin egen call-tjeneste som hjelper deg med alt, fra bordbestillinger på de mest eksklusive restauranter til å sende en ambulanse når GPSen merker at en airbag er avfyrt.
Luksuriøs innredning med, påstås det, spesiell vekt på lydisolasjon tyder på at man legger vekt på det det skal legges vekt på.
Kvaliteten på skinnet i fruens veske er slett ikke overlegent det du finner i setene, nydelige materialer hele veien.
Og det er nok muligheter for personlig valg til at det kan lages tusenvis av forskjellige utgaver bare ved å sjonglere på innvendig utstyr, kvalitet på trekk, felger og to-tone behandlinger av karosseriet.
Og da spiller egentlig ikke de tekniske dataene noen rolle. Bortsett fra at bilen har bymål utenpå og er rommelig inni, og sikkert yter det den skal og vel så det.
Til Norge kommer den ikke, men til den bedre delen av Europa skal den være klar i annet halvår.