-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Topakk fra Brabus
Brabus er ute med det eksklusive tilbudet Tender to for de som vil ha et par kjøretøy utenom det vanlige.
Eksklusivt
For den nette sum at 699.000 euro kan du sikre deg denne duoen i snøhvit Brabus-innpakning – en SLR McLaren roadster Brabus og en Brabus Ultimate 112 basert på nye Smart ForTwo cabriolet.
Det er bare en lite hake ved tilbudet - det er eksklusivt for eiere av en SLR eller en Maybach. Det forventes med andre ord ikke noe stort volum her.
Men det er ikke bare lakken som er spesiell. Eksteriøret på SLRen har fått en aerodynamisk oppdatering, motortuning og spesielle 20-tommers felger som til sammen gir bilen enda tøffere egenskaper. I tillegg er interiøret enda mer eksklusivt enn normalt.
Viktige detaljer
Brabus har brukt vindtunnel for å perfeksjonere bilens front med en spoiler i karbonfiber som monteres på den ordinære støtfangeren. Også bak er det montert en diffusor i karbonfiber.
De spesielle 20-tommers Brabus-felgene fyller hjulbuene perfekt med høyhastighetsdekk fra Pirelli eller Yokohama – 255/30 ZR20 foran og 305/25 ZR20 bak.
Mer skyv
Når det gjelder motoren leverer Brabus et kit til den kompressormatede 5,5-literen bestående av modifisert kamaksel og drivstoffkjøler.
Dermed øker de hk-antallet med 24 til 650 hk ved 6500 o/min. Brabus leverer samtidig en mer effektiv diffbrems, og resultatet er 0-100 km/t på 3,6 sekunder og potensiell toppfart på 337 km/t.
Interiøret består av rødt skinn og sort Alcantara, og vaffelmønsteret i de skinnkledde fotbrønnene krever 7800 meter med rød tråd.
Ultimate 112
Smarten i Brabus-drakt med betegnelse Ultimate 112, har mange av de samme detaljene, om enn ikke i like ekstremt form som SLRen.
Lakkfargen er den samme snøhvite og bilen står på spesielle 18-tommere.
Også her har motoren fått sin behandling og yter 112 hk – nok til at den klarer null til hundre på 9,5 sekunder og har en potensiell toppfart på 170 km/t – langt mer enn hva som trengs for en liten bybil.
Og dersom du i tillegg til disse to har en Maybach som inngangsbillett, burde du være bra nok rustet på bilfronten for en stund fremover.