-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mer Renault enn du aner
Det er et par ting med Renault vi burde vite mer om. Det så vi tydelig på Genève-utstillingen.
Egentlig likte jeg ikke utseendet på Opels siste Tigra, den med ståltaket som forsvant. Derfor burde jeg heller ikke like Renaults lille Twingo-baserte Wind. Men jo mer jeg så på den, jo bedre ble den.
Den var ny i Genève, og mange trodde vel kanskje ikke den var helt alvor da den dukket opp første gang. Men nå er det åpenbart at Renault skal matche denne mot Peugeots 207 CC og at kampen begynner til sommeren.
Som vanlig når det gjelder biler som dette, er fasongen for en stor del diktert ut fra hvordan taket oppfører seg når det skal vekk. Her er ikke mekanismen så komplisert, og taket tar heller ikke så stor plass.
Det vippes opp i bakkant, og deretter forsvinner det omtrent rett ned. Men for å få plass til det er veggen bak fører og passasjer bygget ekstremt høy, her er det ikke bare snakk om veltebøyler nei, men en hel veltevegg.
Bra for sikkerheten, sier Renault. En opplagt utfordring for designerne, sier alle andre.
Men i og med at de har valgt Twingo-plattformen, kan de redde seg der. For her har vi ekstremt stor sporvidde i forhold til lengden. Derfor får bilen preg av noe som virkelig mener alvor, selv om det er lite.
Alt som er under skallet er foredlet av RenaultSport, og det er også et firma som vet hva de driver med. Et par av Renaults små bomber forteller sitt klare språk om akkurat det.
Det kunne vi se på de Gordini-modellene som allerede var på plass, Twingo Gordini og Clio Gordini. Her var det åpenbart mer enn bare blåfarge og hvite striper man hadde jobbet med.
Mer enn 200 hester i Clioen, og et utseende som tydet på at det overhodet ikke var grunn til bekymring, gjør at jeg virkelig gleder meg til å sjekke ut disse mini-bombene.
Skal vi håpe at den nye, forsterkede Renault-importøren kunne tenke seg noen stunt for å bygge merkevare? Renault fortjener å bli litt mer enn bare en el-bil.