-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Opp med Abt
Det tok ikke mange månedene fra Up var på markedet til Abt hadde svingt tryllestaven over den.
Nå skal det tilføyes at dette var den enkleste av de mange tryllestavene Abt har til rådighet.
I denne runden er det bare kosmetikk vi snakker om, motortryllestavene har foreløpig fått hvile og chassistryllestaven har bare så vidt vært i bruk. Men jeg har en følelse av at de også kan komme i sving på skikkelig vis om ikke så lenge.
Hans-Jürgen Abt, sjef for Abt Sportsline forteller hvor innmari morsomt han syns det er å feie gjennom smågatene i Kempten (Abts hjemby) med denne lille bilen, og at den minner ham om de kjappe små Fiat-Abarthene hans far pleide å kjøre, både i konkurranse og privat.
Jeg ville tro at når han får senket bilen skikkelig, lagt på noen andre dempere og fjærer, og fått dratt noen flere hester ut av motoren – gjerne med en litt hysterisk overtone – vil den nok minne enda mer om de gamle Abarthene.
Slik det er nå er opphengningen surret litt tettere sammen – flatere kurvekjøring skal nok det føre med seg.
Ellers er det sideskjørt og fikse vindusrammer og en modifisert hekk med doble rør vi finner blant elementene. Og selvfølgelig en bråta carbon-look striper der rødfargen også går igjen i speilhusene og på hjulene.
Men slik det er virker det som om denne bilen skriker mer enn den biter. At den antyder fart og fest i mengder som den nok ikke kan oppfylle. Jeg har imidlertid som sagt en følelse av at allerede ved Genève-tider vil vi kunne oppleve en litt mer seriøs utgave av den lille rampen.