-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Facelift for Scirocco
Den ble lansert i 2008 og er blant de eldste medlemmer i Volkswagen-familien. Men mens vi venter på en ny generasjon Scirocco, får den eksisterende modellen en facelift og tekniske oppgraderinger.
Om noen uker er det 40 år og nesten en million biler siden første generasjon Scirocco ble lansert, det skjedde på Genève-utstillingen i 1974. Hva er vel mer naturlig enn at vi møter en oppgradert utgave på årets messe?
Trolig tar det ytterligere 2-3 år før neste generasjon Scirocco lanseres, derfor tar man nå noen kosmetiske grep samtidig som teknikken oppgraderes for å møte utslippskravene i EU6 som innføres til høsten.
Ekstreriørt er det front og hekk som får de største endringene, men blant annet nye lys. Interiøret får også et løft, samtidig som utstyrslisten er oppdatert og mer rikholdig enn tidligere.
Seks motorer står på programmet, og de nye motorene har inntil 19 prosent lavere forbruk, samtidig som effekten er økt. Et element i så måte er at modeller med inntil 220 hk får stopp/start som standard.
Størst effektøkning får de som velger en 2,0 TSI med 180 hestekrefter – denne erstatter nemlig den tidligere 1,4 TSI med 160 hk.
Toppmodellen, Scirocco R, har med 280 hestekrefter 15 fler enn forgjengeren.
Scirocco produseres ved en portugisisk fabrikk nær Lisboa, og den «nye» modellen kommer på markedet på ettersommeren.
Motor: | Effekt: | Økning: | Forbruk | CO2 |
1.4 TSI | 92 kW / 125 hk | (+ 3 hk) | 0,54 l/mil | 125 g/km |
2.0 TSI | 132 kW / 180 hk | (+ 20 hk) | 0,60 l/mil | 139 g/km |
2.0 TSI | 162 kW / 220 hk | (+ 10 hk) | 0,60 l/mil | 139 g/km |
2.0 TSI | 206 kW / 280 hk | (+ 15 hk) | 0,80 l/mil | 187 g/km |
2.0 TDI | 110 kW / 150 hk | (+ 10 hk) | 0,41 l/mil | 107 g/km |
2.0 TDI | 135 kW / 184 hk | (+ 7 hk) | 0,43 l/mil | 111 g/km |