-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Denne skal tas på alvor
Kinesiske Qoros skal debutere en ny bil på Genève-utstillingen. Den skal inn i et av de mest konkurranseutsatte segmenter.
At Qoros er et selskap som skal tas på alvor, er det liten tvil om. Det ble vi overbevist om etter å ha møtt selskapets ledelse på Genève-utstillingen i fjor.
Foreløpig har de bare én modell på markedet, men ikke hvilken som helst bil. Qoros 3 Sedan overbeviste nemlig så til de grader i EuroNCAPs kollisjonstest at den fikk høyeste score i sin klasse og var blant de aller sikreste biler noensinne testet av organisasjonen.
Nå er ikke kompakte sedaner noen bestselger i Vest-Europa, selv om de er populære i syd og øst. Men modellen de nå skal debutere er nok langt mer interessant – en femdørs hatchback, eller kombikupe som vi gjerne kaller dem på norsk.
Felles plattform
Qoros 3 Hatch har mye til felles med sedanen, og selskapet føler seg trygge på at den vil komme like bra ut i en kollisjonstest.
Akselavstand, bredde og høyde er på nivå med Qoros 3 Sedan, men med en lengde på 443,8 cm er den 17,7 cm kortere – hele reduksjonen ligger i bakre overheng.
Bilen er likevel 20 cm lenger enn en Golf, så selv om vi ikke får oppgitt hvor stort bagasjerommet er, så er det grunn til å anta at det er blant de mer rommelige i kompaktklassen.
Kunder kan velge mellom to 1,6-liters motorer, en normalt pustende med 126 hk samt en turboversjon med 156 hk. Begge har 6-trinns manuell girkasse som standard, men kan også leveres med 6-trinns dobbel clutch-kasse. Det er det ikke mange ikke-europeiske konkurrenter som kan tilby.
Tilpasset Europa
Qoros lover et høyt utstyrsnivå som blant annet inneholder en avansert infotainment-løsning som kommuniserer med smartphones.
Det blir spennende å se nærmere på nykommeren i Genève, og vi blir ikke overrasket om vi snart får vite hvem som skal representere Qoros i Norge, for dette er et selskap som mener alvor.