-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ladbar og frekkere ASX
Neste generasjon av Mitsubishi ASX blir ikke bare ladbar hybrid, men får også et tydeligere formspråk, dog ikke like frekt som konseptet på siste høsts Tokyo-messe.
Mitsubishi vil bruke bilmessen i Genève til å stake opp retningen for Mitsubishis kommende design eksemplifisert gjennom den neste kompakt-SUVen ASX.
– Bilen du vil møte i Genève er 80 til 90 prosent lik den som kommer i produksjon. Vi er blitt beskyld for å ha kjedelig design, men det er over nå. Det vil du se i Genève, sier en talsmann for Mitsubishi til Automotive News Europe.
Outlander med drift på alle hjulene er i dag Mitsubishis suksessfulle plugg-inn hybridsvar. Men konseptet på ASX vil vise at neste skritt blir å tilby ladbare hybrider med kun forhjulsdrift. Introduksjonen skjer i 2016.
I førersetet
Mitsubishi har så langt et klart forsprang på konkurrentene når det kommer til ladbare hybrider i det europeiske bilmarkedet.
Tall fra analyseselskapet JATO Dymanics viser at Mitsubishi solgte 14.640 ladbare SUV-er i Europa i fjor med Nederland og Sverige som de største avtakerne. De ladbare hybridvariantene utgjorde mer enn halvparten av Outlander-salget.
Ladbar hybridteknologi har igjen gjort Outlander til en suksess i Norge. Riktignok økte ikke salget av Outlander fra 2013 til 2014 – SUV-en endte begge år som den tolvte mest kjøpte bilmodellen, tredje mest kjøpte SUVen og tredje mest foretrukne modell med drift på alle hjul, ifølge OFV.
Pop som hybrid
Men det er likevel en forskjell tydeliggjort ved lanseringen av den ladbare hybriden ved inngangen til 2014: Halvparten (49,7 prosent) av alle som kjøpte Outlander gikk for ladbar hybrid og så langt i 2015 er andelen økt til 74,1 prosent.
Samtidig har Outlander avansert til den femte mest kjøpte bilmodellen totalt når Audi og Volkswagen nå bredt ruller ut sine ladbare hybridvarianter av Audi A3 og VW Golf.
Mitsubishi ASX ble lansert i 2010 som en forkortet og rimeligere variant av Outlander. Bilen ble umiddelbart en suksess og akselererte til å bli den fjerde mest kjøpte bilmodellen totalt i Norge i 2011.
Deretter pekte alle piler nedover, og i 2013 var Outlander tilbake som mest populære Mitsubishi.
Ved inngangen til februar var ASX helt nede på 48. plass.