-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkswagens fremtid
I ettermiddag ble Passat kåret til årets bil i Europa. I kveld luftet Volkswagen siden ideer for fremtidens design foran tusen inviterte gjester.
En av Volkswagens suksessfaktorer er at de er så forutsigbare med hensyn til design. Forsiktige løft fra generasjon til generasjon. Likevel nok til at den nye modellen er moderne sammenlignet med forgjengeren.
Det er vel ganske illustrerende at da en kollega for noen år siden kjørte hjem den første Golf V fra Wolfsburg, og parkerte utenfor importøren på Frysja, var det ikke akkurat mange som la merke til at deres viktigste modell sto i helt ny drakt rett utenfor døra.
Klart slektskap
Slik er det også med bilen de dro lakenet av i kveld – Sport Coupé Concept GTE. Du ser den har fått et moderne uttrykk, men du er aldri i tvil om at den er en Volkswagen.
Som Volkswagen CC er dette en firedørs coupé med fire separate seter. At den skal posisjoneres høyere enn dagens CC betyr nok at Volkswagen på alvor vil utfordre Mercedes og BMW, og dermed også sitt eget merke, Audi.
Bilen er en ladbar hybrid med 3,0-liters V6 bensinmotor og en elmotor på hver aksel. Samlet effekt er på 380 hestekrefter.
Men på tross av kjapp akselerasjon, fem sekunder til 100, og en toppfart på 250 km/t, nøyer den seg med et snittforbruk på 0,2 liter på mila etter EU-syklusen. Det tilsvarer et CO2-utslipp på 46 gram per kilometer.
Større enn Passat
Batteriet har en kapasitet på 10,7 kWt, ifølge Volkswagen er det tilstrekkelig for en elektrisk rekkevidde på cirka 50 kilometer. Med full tank og toppladede batterier er den teoretiske rekkevidden totalt 1200 km.
Med en lengde på 487 cm, en bredde på 186 cm og en høyde på 141 cm er den 11 cm lenger, 3 cm bredere og 4 cm lavere enn en Passat sedan. Akselavstanden på 284 cm er pluss 5 cm.
De sportslige linjene går ikke på bekostning av komfort og plass, under den store bakluka skjuler det seg et bagasjerom på 480 liter.
Nå som ny Passat er på plass, og Alltrack-utgaven er annonsert, er det neppe lenge til vi ser en ny Volkswagen CC. Trolig skjer det innen et år. Og den blir neppe veldig ulik Sport Coupé Concept GTE som står utstilt i Genève.