SsangYong XLV

SsangYong XLV

SsangYong XLV

SsangYong XLV

SsangYong XLV

SsangYong XLV

SsangYong SIV-2 Concept

SsangYong SIV-2 Concept

SsangYong SIV-2 Concept

SsangYong SIV-2 Concept

SsangYong XLV

SsangYong XLV

SsangYong XLV

SsangYong XLV

SsangYong XLV

SsangYong XLV

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong SIV-2 Concept

SsangYong SIV-2 Concept

SsangYong SIV-2 Concept

SsangYong XLV

SsangYong XLV

SsangYong XLV

SsangYong XLV

Tivoli på plass

SsangYong Tivoli er nå på plass hos norske forhandlere. På Genève-utstillingen neste måned vises den i en forlenget versjon.

Publisert Sist oppdatert

OPPDATERT MED NYE BILDER AV XLV

– Dette er en bilnyhet vi er stolte av. Tivoli viser at SsangYong er gode på SUV, og de retter seg med denne modellen mot de som trenger alle SUV-ens kvaliteter i kompaktklassen, sier adm. direktør Kai V. Abrahamsen i Autonor.

Tivoli leveres med firehjulsdrift som standard i Norge. Dette sikrer optimal fremkommelighet på alle slags veier og føreforhold. Systemet er automatisk, og har lock-funksjon som kan aktiveres under spesielt krevende forhold, sier daglig leder i SsangYong Norge, Heidi Bergseng.

Mye utstyr
Det meste av utstyr er allerede på plass i Tivoli, og den leveres blant annet med skinnseter og variabel servostyring som standard. Tivoli leveres i to varianter; Premium og Premium Sport, hvor sistnevnte leveres med to-farget design.

Motoren som blir tilgjengelig i Norge er en dieselversjon med 115hk og 300Nm ved 1500-2500 omdreininger. Prisene starter på kr 309.900 i kombinasjon med 6-trinns manuell girkasse.

Les mer om SsangYong Tivoli og aktuelle konkurrenter her

Mer nytt
Men SsangYong har flere nye modeller på gang. I Frankfurt viste de sist høst konseptbilen XLV-Air, og denne fikk så positiv mottagelse at de har bestemt seg for å bygge den.

Vi får se bilen i produksjonsdrakt i Genève neste måned, og kan allerede røpe at den skal hete XLV.

Den lange utgaven har samme plattform og akselavstand (260 cm) som Tivoli, men den får 235 mm ekstra lengde bak C-stolpen – noe som resulterer i et bagasjerom på 720 liter. Hvorvidt XLV også skal tilbys som 7-seter, sier meldingene foreløpig ikke noe om.

I Norge skal bilen tilbys med 1,6-liters bensin- og dieselmotor, og firehjulsdrift blir standard. Norsk lansering finner sted til sommeren.

Elektrifisering
En annen nyhet i Genève er SIV-2 (for Smart Interface Vehicle) – et midsize SUV-konsept.

Den er en videreutvikling av SIV-1 som ble vist på den sveitsiske bilutstillingen i 2013.

SIV-2 har et såkalt 48 Volts «mild hybrid-system» som kombinerer en 1,5-liters direkteinnsprøytet bensinmotor med en 10 kW elmotor og et 500 Wh litium ion-batteri.

Konseptet er basert på en plattform som i fremtiden også kan danne grunnlag biler med hybrid, plug-in hybrid og ren elektrisk drivlinje.

Powered by Labrador CMS