-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Impreza-familien utvides
Subarus konsepter er spennende fordi de ligger så tett opptil neste produksjonsmodell. Samtidig er Subarus konsepter så lite spennende – nettopp av samme grunn.
Nå skal jeg være litt rettferdig. I 2013 kom Osamu Namba og hans gjeng med designere opp med Viziv. Det var en skikkelig konseptbil, som ikke sporte oss direkte inn på en eller annen fremtidig produksjons-Subaru.
Men så har det vært helt klare forhåndsmeldinger igjen, og hvis du ser hva som har kommet derfra de siste månedene: Impreza-såkalte-konsepter. Hatchback i Tokyo og Sedan i LA.
Og nå altså en antydning – sikkert mye mer enn en antydning forresten – av den nye XV. Når var det den forrige kom? 2011 eller noe sånt? Kanskje på tide å skifte ut allerede?
Crosstrek
Denne modellen er viktig for Subaru. I USA, der den heter Crosstrek, solgte den nesten 90.000 i fjor – en økning på 25 %. Med en ny modell vi den økningen bare fortsette.
Nå er det vel ikke SÅ mye å si om bilen som sto i Genève. XV Concept het den, så det var ikke særlig tvil om hva det var.
Jeg likte den nye belte-linjen og jeg likte de nye lysene foran. Og selvfølgelig er de få oransje innslagene lekre, men det er vel tvilsomt om de blir med helt til produksjonen.
Det blir nok ikke disse 19-tommerne heller, så bilen vil sikkert gi et helt annet inntrykk når den kommer på magrere føtter.
Hva vi ikke ser, men som selvfølgelig er viktig for Subaru, er at denne også står på den nye Global Platform, som skal bli underlaget for alle Subaruer fremover – bortsett fra BRZ.
Populær
XV var en modell som solgte bra. Over 2000 biler det første året. På tross av at lanseringsfargen var en oransje som jeg kanskje ikke ville anbefalt, dersom du tenkte på restverdien.
Så tenk da hva den vil selge i dersom den nye modellen, når den kommer, får samme farge som den vi så i Genève. En aldeles nydelig gråblå kulør, en av utstillingens lekreste toner.
Hvorfor Subaru valgte å kalle den noe så komplisert som Glacier Khaki Silica begriper jeg ikke. Men det sto en på standen som lovte meg at den skulle inn i Subarus fargekart for produksjonsbiler.
Subaru har ikke oppgitt noen tekniske data. Det eneste de etterlater oss er noen dimensjoner:
Ytre mål: 4,520 × 1,920 × 1,570 mm. Akselavstand: 2,670 mm og dekkstørrelse: 245/50 R19. Og så presiserer de: 5-seter.