-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Sleipner fra Danmark
Det er tre år siden vi besøkte danske Zenvo nå. Og ikke bare lever de fremdeles, de fyller jommen ti år også. Med en spesialmodell: Sleipnir.
Jeg som trodde vi hadde enerett på disse gamle gudegreiene. Sleipner var jo den åttebeinte hesten til Odin – «den raskeste og beste hesten både hos guder og mennesker».
Greit navn forresten, bortsett fra at jeg fremdeles syns navnet skulle være norsk, på en superbil som tross alt kommer fra Norden.
Zenvo, en halv times biltur syd for Køben, i idyllisk landskap ned mot sjøen, bygger altså ganske potente biler
Les vår omtale av Zenvo fra 2014
1163 hester fra 5,8 liter er jo ganske eksotisk, uansett hvordan du ser på det, og det er det Zenvo byr på i sin ferskeste produksjon. Med toppfart 375 km/t «Elektronisk begrenset».
Den modellen de skal vise er riktignok ikke helt ny, TS1 GT har vært vist før, men årets versjon er en one-off, bygget spesielt til Genève, og bygget spesielt for å gratulere seg selv med de første ti.
Og tro ikke at Sleipnir er den eneste nordiske referansen. Bilen er nemlig farget med en kulør de kaller Fjord Blue, og med innslag av striper i kopper / bronse begynner det hele å få et lite preg av Vikingskip-museer.
Dette var et materiale de gamle vikingene virkelig visste å bruke, både til nytte og til dekorasjon.
Men mengder av karbon-fiber og andre hybride kompositter får tankene fort bort fra vikingetid igjen - dette er så avansert så det holder.
Det er ikke så mange av disse superbilprodusentene som holder en så lav profil som Zenvo. Dette er sikkert en veldig spennende historie når den en dag blir fortalt.