Genève, dagen før dagen før
Allerede i den lange undergangen mellom flyplass, jernbanestasjon og utstillingshallen merker man at det er noe bilgreier på gang i Genève.
Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Allerede i den lange undergangen mellom flyplass, jernbanestasjon og utstillingshallen merker man at det er noe bilgreier på gang i Genève. Tradisjonsrike sjokolademaker Favarger kom med sin nydelige Chevrolet, og Lego kom med en 1:1 Porsche GT3 RS.
Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Allerede i den lange undergangen mellom flyplass, jernbanestasjon og utstillingshallen merker man at det er noe bilgreier på gang i Genève.
Tradisjonsrike sjokolademaker Favarger kom med sin nydelige Chevrolet, og Lego kom med en 1:1 Porsche GT3 RS. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Allerede i den lange undergangen mellom flyplass, jernbanestasjon og utstillingshallen merker man at det er noe bilgreier på gang i Genève.
Tradisjonsrike sjokolademaker Favarger kom med sin nydelige Chevrolet, og Lego kom med en 1:1 Porsche GT3 RS. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Allerede i den lange undergangen mellom flyplass, jernbanestasjon og utstillingshallen merker man at det er noe bilgreier på gang i Genève.
Tradisjonsrike sjokolademaker Favarger kom med sin nydelige Chevrolet, og Lego kom med en 1:1 Porsche GT3 RS. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Allerede i den lange undergangen mellom flyplass, jernbanestasjon og utstillingshallen merker man at det er noe bilgreier på gang i Genève.
Tradisjonsrike sjokolademaker Favarger kom med sin nydelige Chevrolet, og Lego kom med en 1:1 Porsche GT3 RS. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Allerede i den lange undergangen mellom flyplass, jernbanestasjon og utstillingshallen merker man at det er noe bilgreier på gang i Genève.
Tradisjonsrike sjokolademaker Favarger kom med sin nydelige Chevrolet, og Lego kom med en 1:1 Porsche GT3 RS. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Allerede i den lange undergangen mellom flyplass, jernbanestasjon og utstillingshallen merker man at det er noe bilgreier på gang i Genève.
Tradisjonsrike sjokolademaker Favarger kom med sin nydelige Chevrolet, og Lego kom med en 1:1 Porsche GT3 RS. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Allerede i den lange undergangen mellom flyplass, jernbanestasjon og utstillingshallen merker man at det er noe bilgreier på gang i Genève.
Tradisjonsrike sjokolademaker Favarger kom med sin nydelige Chevrolet, og Lego kom med en 1:1 Porsche GT3 RS. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Engelske spesialiteter: Noe veldig Aston Martin-aktig fra David Brown. Men ikke DEN David Brown - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Engelske spesialiteter: Noe veldig Aston Martin-aktig fra David Brown. Men ikke DEN David Brown - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Engelske spesialiteter: Noe veldig Aston Martin-aktig fra David Brown. Men ikke DEN David Brown - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Engelske spesialiteter: Noble er på plass med sine biler. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Som jeg lovte, rett opp til Sbarro. Han lovte meg å fortelle mer om de merkeligste sakene sine i morgen. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Som jeg lovte, rett opp til Sbarro. Han lovte meg å fortelle mer om de merkeligste sakene sine i morgen. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Som jeg lovte, rett opp til Sbarro. Han lovte meg å fortelle mer om de merkeligste sakene sine i morgen. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Som jeg lovte, rett opp til Sbarro. Han lovte meg å fortelle mer om de merkeligste sakene sine i morgen. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Som jeg lovte, rett opp til Sbarro. Han lovte meg å fortelle mer om de merkeligste sakene sine i morgen. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Som jeg lovte, rett opp til Sbarro. Han lovte meg å fortelle mer om de merkeligste sakene sine i morgen. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
EDAG fortsetter med sin oppskrift med nesten transparente karosserier med lys under. Nå har de bygget en demonstrasjonsmodell som dessuten skal vise alle assistent-systemene til Bosch. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Og hvorfor har EDAG dratt med seg en gammel, åpen Mercedes denne gangen? Jo, for å fortelle at for 50 år siden brukte man 274 timer på å bygge en slik bil.
Det vil ta ti timer å bygge deres neste-generasjons-konstruksjon. - Foto: jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
EDAG fortsetter med sin oppskrift med nesten transparente karosserier med lys under. Nå har de bygget en demonstrasjonsmodell som dessuten skal vise alle assistent-systemene til Bosch. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
EDAG fortsetter med sin oppskrift med nesten transparente karosserier med lys under. Nå har de bygget en demonstrasjonsmodell som dessuten skal vise alle assistent-systemene til Bosch. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Touring Superleggera lover oss noe annet også - en Gumpert? - i tillegg til Disco Volanten. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Touring Superleggera lover oss noe annet også - en Gumpert? - i tillegg til Disco Volanten. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Touring Superleggera lover oss noe annet også - en Gumpert? - i tillegg til Disco Volanten. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Den ene Zenvo som var avduket var veldig gul, men hva var dette med en Le Mans Rebellion med danskenes navn på? Her er det en historie som skal bli fortalt. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Den ene Zenvo som var avduket var veldig gul, men hva var dette med en Le Mans Rebellion med danskenes navn på? Her er det en historie som skal bli fortalt. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Den ene Zenvo som var avduket var veldig gul, men hva var dette med en Le Mans Rebellion med danskenes navn på? Her er det en historie som skal bli fortalt. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Den ene Zenvo som var avduket var veldig gul, men hva var dette med en Le Mans Rebellion med danskenes navn på? Her er det en historie som skal bli fortalt. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Bugatti var den eneste av standene til VW-Gruppen som ikke var skjult bak store, svarte portierer. Grunnen var klar: de hadde jo ikke noe å skjule. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Det skal åpenbart være gult i år. Pagani, som ligger tett på, brukte i hvert fall påskefarge på den uten tak. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Det skal åpenbart være gult i år. Pagani, som ligger tett på, brukte i hvert fall påskefarge på den uten tak. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Det skal åpenbart være gult i år. Pagani, som ligger tett på, brukte i hvert fall påskefarge på den uten tak. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Amerikansk-italiensk-optimistisk SCG - ser jo helt rå ut. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Amerikansk-italiensk-optimistisk SCG - ser jo helt rå ut. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Amerikansk-italiensk-optimistisk SCG - ser jo helt rå ut. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Amerikansk-italiensk-optimistisk SCG - ser jo helt rå ut. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Amerikansk-italiensk-optimistisk SCG - ser jo helt rå ut. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
I morgen får vi møte Fittipaldi-bilen hos Pininfarina. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Quant er der i år også - det må med andre ord være penger i eksperimentet. Digital dampmaskin er en god forklaring på hva som skjer nedi der. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Quant er der i år også - det må med andre ord være penger i eksperimentet. Digital dampmaskin er en god forklaring på hva som skjer nedi der. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Fantastiske Dendrobium har vi fortalt om før, men det hørtes ikke helt ut som om hun som trente på morgendagens tale trodde på det hun sa.
Genève, dagen før dagen før
Chevrolet og Cadillac er to merker som IKKE kommer til å forsvinne fra Europa. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Chevrolet og Cadillac er to merker som IKKE kommer til å forsvinne fra Europa. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Chevrolet og Cadillac er to merker som IKKE kommer til å forsvinne fra Europa. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Black Cuillin vil forbli et mysterium frem til i morgen. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Jeg liker Brembo. Lekre farger og bra slagord - 100-0 på 2,2 sek! - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Jeg liker Brembo. Lekre farger og bra slagord - 100-0 på 2,2 sek! - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Her kommer nok morgendagens best besøkte pressekonferanse til å finne sted. Rett bortenfor sto nye Insignia - røddig. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Her kommer nok morgendagens best besøkte pressekonferanse til å finne sted. Rett bortenfor sto nye Insignia - røddig. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Her kommer nok morgendagens best besøkte pressekonferanse til å finne sted. Rett bortenfor sto nye Insignia - røddig. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Her kommer nok morgendagens best besøkte pressekonferanse til å finne sted. Rett bortenfor sto nye Insignia - røddig. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Her kommer nok morgendagens best besøkte pressekonferanse til å finne sted. Rett bortenfor sto nye Insignia - røddig. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Alpine så veldig bra, men svært forsiktig ut. Men hvilken historisk Alpine er det som skjuler seg under teppet? Det burde jeg da vite! - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Alpine så veldig bra, men svært forsiktig ut. Men hvilken historisk Alpine er det som skjuler seg under teppet? Det burde jeg da vite! - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Alpine så veldig bra, men svært forsiktig ut. Men hvilken historisk Alpine er det som skjuler seg under teppet? Det burde jeg da vite! - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Segula er ikke noen bil, foreløpig, men står her for å demonstrere elektroniske byggeklosser. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Segula er ikke noen bil, foreløpig, men står her for å demonstrere elektroniske byggeklosser. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Sin Car er enda en engelsk spesialitet. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Studentene i Torino har bygget noe de kaller Scilla i år. Den ser ganske speisa ut. Jeg gleder meg. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Studentene i Torino har bygget noe de kaller Scilla i år. Den ser ganske speisa ut. Jeg gleder meg. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Radical, med registreringsskilt, har fremdeles prod-bil-rekorden rundt Ringen, men da strekker man begrepet produksjonsbil ganske langt. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Radical, med registreringsskilt, har fremdeles prod-bil-rekorden rundt Ringen, men da strekker man begrepet produksjonsbil ganske langt. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Om det går an å få skilter på en Rebellion tviler jeg vel på. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Lille Isetta-inspirerte Microlino var fremdeles en prototype. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Lille rare Tazzari, som vi har noen av hjemme også, har nå oppgitt 200 km rekkevidde. Da begynner vi å snakke. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Jeg syns fremdeles hvit bil er flott, og det er verdens vanskeligste kulør, så bilen må være vakker i utgangspunktet hvis det skal holde. Dette holder. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Sikkert en god idé at Ford lar sitt kommende vertskap lære hvordan man bruker VR-briller slik at de kan lære publikum hvordan man bruker VR-briller. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Rollsene, på rekke og rad, holder seg også unna solen i år. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Dette er spennende. Mansory var fremdeles en byggeplass, ettermiddagen før åpning. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Husker du hvordan en twin-cam Alfa motor så ut, eller en BDA motor nede i en Escort? Dette blir liksom ikke det samme, uansett hvor mange hester Rimac byr på. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Idealistbilen Dragonfly har vi fortalt deg om før. Den er så sunn at du helst bør spise den til frokost. Den så bra ut også, med preg av en moderne 2CV - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Idealistbilen Dragonfly har vi fortalt deg om før. Den er så sunn at du helst bør spise den til frokost. Den så bra ut også, med preg av en moderne 2CV - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Idealistbilen Dragonfly har vi fortalt deg om før. Den er så sunn at du helst bør spise den til frokost. Den så bra ut også, med preg av en moderne 2CV - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Den nye DS-en så kanskje ikke SÅ spennende ut, men den hadde i hvert fall fått en farge som smalt. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Den nye DS-en så kanskje ikke SÅ spennende ut, men den hadde i hvert fall fått en farge som smalt. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Jean-Pierre Ploué var blant de mange designssjefene som ruslet rundt i sivil og tittet og rettet og slo av en prat. Ikke lett å rase gjennom denne utstillingen på en slik dag, skal jeg si. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Magna skal selge brenselceller denne gang, og hadde hentet bil fra en annen produsent for å demonstrere egne finesser. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Magna skal selge brenselceller denne gang, og hadde hentet bil fra en annen produsent for å demonstrere egne finesser. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Peugeot-konseptet så veldig bra ut der den hadde alle åpninger åpne - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Peugeot-konseptet så veldig bra ut der den hadde alle åpninger åpne - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Nå begynner Morgan å nærme seg elektrisk i produksjon også. Men jeg vet vel ikke om jeg syns platehjul er månedens favoritt. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Nå begynner Morgan å nærme seg elektrisk i produksjon også. Men jeg vet vel ikke om jeg syns platehjul er månedens favoritt. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Velar var på plass, med skjørtet trukket helt opp under rumpa. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Velar var på plass, med skjørtet trukket helt opp under rumpa. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Velar var på plass, med skjørtet trukket helt opp under rumpa. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Jaguars elektriske I-Pace er det nok mange som gleder seg til. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Jaguars elektriske I-Pace er det nok mange som gleder seg til. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Jeg vet om mange som gleder seg til en rød Alfa også. Stelvio med full pakke. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Jeg vet om mange som gleder seg til en rød Alfa også. Stelvio med full pakke. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Abarth bygger eget verksted på utstillingen. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Fiats Fullback burde det gå an å style ganske tøff. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Fiats Fullback burde det gå an å style ganske tøff. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Den spesielle Pandaen ser det slett ikke ut som man bør begynne å krangle med. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Den spesielle Pandaen ser det slett ikke ut som man bør begynne å krangle med. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Også denne gangen er Fiat 500 på topp i accessoire-avdelingen - glade vesker. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Også denne gangen er Fiat 500 på topp i accessoire-avdelingen - glade vesker. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Ser du alle de svarte teltene nedover i hallene? De er det Årets Bil som er skyld i. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Det blir mye dans og musikk på pressedagen - bilene klarer jo ikke fenge oppmerksomheten. Treningslokaler må man finne overalt. I en korridor ved garderoben for eksempel. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Det blir mye dans og musikk på pressedagen - bilene klarer jo ikke fenge oppmerksomheten. Treningslokaler må man finne overalt. I en korridor ved garderoben for eksempel. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Mercedes var en av de få som hadde tatt med seg biler ut på byen og laget en egen forhåndsvisning. X-Klasse (som fremdeles kalles konsept) eller ny, åpen E for eksempel. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Mercedes var en av de få som hadde tatt med seg biler ut på byen og laget en egen forhåndsvisning. X-Klasse (som fremdeles kalles konsept) eller ny, åpen E for eksempel. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Mercedes var en av de få som hadde tatt med seg biler ut på byen og laget en egen forhåndsvisning. X-Klasse (som fremdeles kalles konsept) eller ny, åpen E for eksempel. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Vi var ikke helt sikre på om det var skulptur nummer tre eller fire, Mercedes-designer Olivier Laurent som viste oss rundt denne, som altså skal antyde både den nye designretningen deres, og den kommende nye A-Sedan. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Vi var ikke helt sikre på om det var skulptur nummer tre eller fire, Mercedes-designer Olivier Laurent som viste oss rundt denne, som altså skal antyde både den nye designretningen deres, og den kommende nye A-Sedan. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Vi var ikke helt sikre på om det var skulptur nummer tre eller fire, Mercedes-designer Olivier Laurent som viste oss rundt denne, som altså skal antyde både den nye designretningen deres, og den kommende nye A-Sedan. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Vi var ikke helt sikre på om det var skulptur nummer tre eller fire, Mercedes-designer Olivier Laurent som viste oss rundt denne, som altså skal antyde både den nye designretningen deres, og den kommende nye A-Sedan. - Foto: Jon Winding-Sørensen
Genève, dagen før dagen før
Vi var ikke helt sikre på om det var skulptur nummer tre eller fire, Mercedes-designer Olivier Laurent som viste oss rundt denne, som altså skal antyde både den nye designretningen deres, og den kommende nye A-Sedan. - Foto: Jon Winding-Sørensen

Bildebrev 1 fra Genève

Det er i morgen, tirsdag det braker løs. Nei, det var selvopptatt, i morgen er for journalister. Det er torsdag det barker løs. For folk. Men som vanlig brakte det litt løs på forskudd for BilNorge.

Publisert Sist oppdatert

Det burde ikke være noen hemmelighet at jeg syns Årets Bil, COTY er latterlig. Det er nok å se på jurysammensettingen ut fra et kjønnsperspektiv.

Gubbevelde.

Og ikke bare gubbevelde, i rettferdighetens navn kan man kanskje hevde at juryens snittalder (overkant av 60?) representerer snittalderen på en normal-kunde, men man må få lov til å antyde:

Gammelgubbevelde.

Privilegiene går i arv – og det er fremdeles korrekt å kalle det privilegier, selv om akkurat de aspektene nok har roet seg litt siden Fiat vant hvert annet år.

Men det er jo påfallende at Norge har hatt med ett eneste medlem fra starten, herre selvfølgelig, og dagens arvet den fra sin forgjenger i jobben.

Men akkurat disse greiene lar jeg gjerne hvile, jeg påstår bare at COTY er noe av det mest irrelevante i dagens bil-bilde, fullstendig uten kontakt med virkeligheten. Og det har vel vist seg at å bli valgt til Årets Bil særdeles ofte viste seg å være et Kiss of death.

Dette er bare en lang og sur innledning for å fortelle hvorfor jeg er VIRKELIG sur på COTY og deres arrangement.

Tidligere skjedde utnevnelsen ved juletider, og vi kunne ha Genève-utstillingen i fred. Så var det noen glupinger som fant ut at de ville få større oppmerksomhet dersom de la den til rett før åpningen av Genève-utstillingen.

Dermed måtte arrangørene endre litt på pressedag-restriksjonene, slik at nå er det også adgang et par timer på mandagen.

Det har medført at en mengde av utstillerne har rigget opp enorme telt for å skjule hva de holder på med. Det er vel ikke mer enn halve utstillingsområdet som ikke er tildekket nå.

Tidligere var det slik at BilNorges utsendte la all sin stolthet i å snike seg inn (ofte en ganske tøff øvelse det), og med kamera under jakken fyre av noen virkelig bak-kulissene bilder.

Nå kan altså hvilken som helst idiot rusle rundt og se, i hvert fall deler av, det som skal avsløres i morgen.

Det er ikke noen sportsfølelse over Genève-mandagen lenger. Ingen kilende mulighet for å bli tatt på fersken og hevet ut.

Og det er også COTYs skyld.

Men jeg sutrer ikke, dette tyder i retning av en storartet utstilling med en rekke helelektriske superbiler fra produsenter og land du ikke ante eksisterte. Hadde jeg spådd denne utviklingen for bare ti år siden, ville dere trodd at jeg forsøkte å være morsom.

Resten av Genève også. Tyder på at det blir et bra opphold.

Tirsdag, for eksempel, er det for det første Designers Night på et morsomt sted, og for det andre så blir det vel tid til en periode eller to i den andre play-off hockeykampen. Genève tapte den første, så det burde kunne bli litt trøkk i morgen.

Og litt lenger ut i uken kommer Leif Ove Andsnes for å spille med Det Norske Kammerorkester. Det er jo hyggelig å be med sveitsiske venner på norsk kulturaften.

Og selvfølgelig har jeg jo M.A.D. å drømme meg bort i. Det galleriet på andre siden av elven som jeg har fortalt om før.

Men jeg lover – det skal bli mer bilutstilling enn denne første, kjappe gjennomgangen jeg her har samlet noen bilder fra. Jeg tror dere også kan glede dere.

Powered by Labrador CMS