-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Smykkefirma lager bil
"Vi er en familie med 70 år i smykkebransjen" er en merkelig innledning når en ny hyperbil skal introduseres. Møt Corbellati.
Jeg er faktisk ikke i stand til å finne en eneste Corbellati på nettet når jeg leter etter smykker eller juveler eller gullsmeder på nettet.
Det betyr ikke at jeg ikke tror dem, men hvorfor i all verden presentere et slikt påstått faktum som argument, når det ikke finnes et eneste spor?
Da er det liksom litt vanskelig å ta alvorlig at denne familien «med 70 års erfaring som smykkemekkere, som kunstnere og som kunst-elskere nå har latt den siste generasjonen, som er lidenskapelig opptatt av sportsbiler, skape en bil med unik design og unike egenskaper, akkurat som en juvel»?
Kanskje blir det muligheter å få nærmere greie på saken, kanskje har familien for eksempel opptrådt under annet navn som smykkekunstnere, og kanskje har disse «lidenskapelige siste generasjonene» fått med noen skikkelige bilfolk.
Man skal nemlig ha litt kunnskaper for å nå 500 km/t.
Spør Königsegg!
De lover i hvert fall at de skal vise en bil på Genève-utstillingen i mars – og de planlegger også (bombe!) å ta den med til Top Marques i Monaco i mai.
Det de skal ta med er for sikkerhets skyld døpt Missile – selv om den skal være konstruert med så mye aerodynamisk marktrykk at den kan holde seg på bakken også i 500 km/t.
Nå er det ikke åpenbart fra bildene at den er utstyrt med hjelpemidler nok til at dette løftet kan holdes, tvert om ser det hele litt ut som en fly-vinge – men det er mye vi ikke vet om den ennå.
Vi blir i hvert fall lovet 1800 hk og 2350 Nm fra 9 liter V8. Twin turbo, 4 ventiler og doble overliggere på hver blokk.
Men om transmisjonen står det bare «6 trinn + revers, transaxel, bakhjulsdrift, LSD som jeg kanskje lurer på har en annen betydning enn et differensial i dette tilfellet.
Bilen skal sitte på 285 cm akselavstand og måle 467 x 204 x 117 cm, og de av dere som er bekymret for oppkjørselen til garasjen: bakkeklaringen er på 12 cm!
Kullfiber i karosseriet, selvfølgelig, men hvem som har designet det aner jeg ikke. Hadde du spurt meg ville jeg foreslått at den var løftet fra Oscas 1600 GT 1963-utgaven (se bilde under artikkelen) – men den hadde garantert ikke klart 500 km/t.
Gi meg en måneds tid, så vet jeg forhåpentlig litt mer.