-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fritt valg – eller ny hybrid
Da vi fikk en forhåndsmelding om at Bulgarske SinCars skulle komme til Genève med en bil der du kunne velge alt, motor, interiør, karosseri – skjønte vi ikke mye. Heldigvis kom de med en attraktiv hybrid også.
SinCars har kommet langt. Sånn sett kan man si at i den gruppen har man kommet langt bare man har overlevd.
Men disse folkene, med bulgarske røtter, men etterhånden sterkt nærvær i England, har åpenbart utviklet seg og kommer stadig med nye modeller.
I Genève dukket de først og fremst opp med sin S1. Et slags bygge-sett, og det er heller ikke veldig positivt når jeg sier at dette så virkelig ut som et byggesett.
Rammen var fin, og oppi den, bak de to setene, kan du putte bensin (310 eller 365 hk), eller elmotor på 200 kW og ekte klikk-klakk girkasse, eller et plug-in hybrid arrangement der elmotoren gir deg 89 kW – i tillegg til det forbrenningsmotoren måtte gi.
Eller i stedet for, for denne er bygget for enkelte amerikanske staters skatte-incitamenter. Og det betyr at den har en el-rekkevidde på 200 km.
Så langt: vel og bra, det er i hvert fall originalt.
Resten er enda mer originalt. Det er flere interiører å velge mellom. Det er forskjellige skjermløsninger – åpne hjul er en mulighet, eller du legger på karosseridetaljer til du har en heldekkende, lukket to-seter av usedvanlig høy grad av schtøgg.
Eneste litt spennende jeg ser ved dette opplegget er at man kan starte beskjedent og så bygge seg oppover. Men hvordan dette vil se ut i motorvognregisteret etter hvert, tør jeg ikke tenke på.
Men vi er på trygg grunn igjen når vi ser på SINs andre nyhet. R1 550 plug-in Hybrid.
Skikkelig V8 med normal pust og 450 hk. 300 km/t og 3,5 til 100.
Greit nok.
Men inni den vanlige bilen sin har de nå klart å bygge inn batteripakker i sidene og helt foran, til sammen 12 kWh, og en elmotor med en diff mellom, og som driver, forhjulene.
Her har man da tilgang på ytterligere 120 hk, eller man kan bruke dem uten noen forbrenningsmotor der bak – da har man nok strøm til 100 km med moderat gassbruk.
Det hele ender på forholdsvis solide 1480 kg – en vanlig R1 nøyer seg tross alt med ca. 1200 kg, men den er vel ikke så grønn da.
Men til gjengjeld er den sikkert billigere.
Det jeg har sett av «vanlige» SIN-biler er veldig overbevisende. Godt håndverk, gode underleverandører og de er forbausende selvhjulpne. Til og med egne støtdempere lager de.
Greier de å overleve fire år til, kan de skryte på seg en ti-års dag. Det er ikke alle de vi møter her i Genève som greier det.
Disse virker seriøse (bortsett fra S1) så jeg håper det beste.