-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kinesisk strøm og Giugiaro-mysterium
I fjor gjorde Techrules et stort nummer av forbindelsen med Giugiaro. I år kommer de til Genève alene, mens Giugiaroene er opptatt med noe annet kinesisk.
Spør ikke meg. Foreløpig vet jeg ikke annet enn det som står i ganske uklare pressemeldinger ledsaget av nesten like uklare pressebilder.
Nå er det da heller ikke verdens fremtid det gjelder, og uansett regner jeg med å få svar på det store spørsmålet til uken. Nemlig: Hva skjer med Giorgetto og Fabrizio Giugiaros Techrules-engasjement, og hva er far og sønn Giugiaros Envision-engasjement?
Det som virker ganske klart er at grunnleggeren av Italdesign, som solgte det hele tilbake til Audi og begynte alene sammen med sin sønn i 2015, igjen er ute og skal vise oss luksus på strøm.
Han gjorde det i Genève 2015 med GEA, han gjorde det i fjor med en del teknisk spennende løsninger fra Techrules, og i år viser han oss noe som måler mer enn fem meter, kinesisk og elektrisk.
Igjen.
Men denne gangen heter kineserne Envision, som åpenbart er mer inne i vindmøller og energi-administrasjon enn i biler. Så, nytt mysterium, hva vil de egentlig med denne?
Snart 80 år gamle Giorgetto Giugiaro vil i hvert fall åpenbart også hedre sin mor – for denne bilen har han nemlig døpt Sibylla. Kanskje ikke noe typisk kinesisk navn, men hans mor het Maria Sibilla.
Jeg vet ikke hva hun ville syns om denne. Veldig lang, 148 cm høy og med en masse referanser til minneverdige historiske Italdesign-skapninger. Det er ikke garantert at slikt blir vellykket når man blander sammen for mye.
Det er ikke sluppet altfor mange data – firehjulsdrift og plass til fire er vel egentlig alt vi vet. Pluss at den elektriske drivlinjen heter EnOS – men hva det betyr aner jeg ikke.
Og at det er utstyrt med Envisions eget energi-styre system. Det jobber i sanntid og er med på å bestemme når og hvordan bilen skal forbruke mye energi og når og hvordan den skal regenerere og lagre den.
Det er kanskje derfor de er der? For å selge et elbil-energi-management-system til verdens bilindustri.
Og Techrules er der åpenbart for å fortsette linjen fra i fjor. Da hadde de en ganske smart, veldig elektrisk, hybrid – med skall fra Giugiaro.
Det de foreløpig har vist oss nå er ett bilde av noe som ikke likner mye på 2017-satsingen, men det er kanskje fordi dette bildet er tatt rett ovenfra.
Bilen heter fremdeles REN, men nå REN RS. Techrules sier at dette er en produksjonsutgave, lettere enn den de viste i fjor, men er kun bygget for banebruk.
Hybrid i år også: en dieselfyrt turbin driver en generator som lader 28 kWh batteripakken og dermed, sier de, har vi mer enn 1100 km rekkevidde fra 80 liter diesel.
Men antakelig ikke i baneracing-tempo.
Av en eller annen grunn skal den kunne utstyres med fire eller seks motorer – med maks-antallet er det snakk om nesten 1300 hk, 0-100 på tre og 340 km/t i toppfart.
Visstnok er det hele bygget i Torino denne gangen, men det får vi nok også snart nærmere beskjed om.