-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Italdesign nærmere slekta
Årets skapning fra Italdesign var så jordnær at det er ingen grunn til å tro at den ikke kan tas alvorlig av eieren, Audi. Det har ikke alltid vært tilfelle.
DaVinci har Italdesign ubeskjedent kalt sitt Genève-konsept.
Kanskje for å minne om at vi er en måned unna 500-årsdagen for geniets død, men jeg syns nok ikke Italdesign er stor nok til å være i nærheten av det han representerer.
Men allikevel, årets bil var en meget tilbakeholdende, attraktiv 2+2 – grenset mot ren fireseter – GT Coupé.
Da jeg først ante det tenkte omrisset av batteripakken og en- eller to elmotorer, trodde jeg først dette var en utvidet versjon av ID-plattformen. Jeg kunne godt se for meg en elektrisk Passat Coupé eller A4 som denne.
Men den ligger altså ikke så tett opp til familien allikevel. Plattformen er bygget spesielt for showmobilen og er også i stand til å huse en V8-motor – fremdeles med firehjulsdrift.
Så hva de skal med den er ikke helt åpenbart.
Bilen de viste i forfjor, Zerouno, og i fjor: Zerouno uten tak, bygget de tross alt noen av, som de solgte. Men det var biler som så ut som StandardItaloSuperAggressiv. Årets versjon kan du parkere utenfor lokalene til din fornemme Bridgeklubb.
De sier at de ikke i stand til å bygge denne nye konstruksjonen i Moncalieri, så dette er et konsept til salgs for alle bilfabrikker som tilfeldigvis har et elektrisk skateboard på 3/5-Serie størrelse liggende i nærheten.
En stund tenkte jeg på den første rene batteri-elbilen Ford har lovet oss, som de stadig forteller oss har Mustang-assosiasjoner.
Det hadde jommen denne også, med sitt lange panser, lave profil, brede hofteparti og taklinjen bakover.
Ta med en del aerodynamiske detaljer både foran, oppå panseret og langs sidene, og du har noe som ikke er så lett å ta feil av.
Du har også et asymmetrisk dashbord som konsentrerer seg om synsvinkelen til føreren. Tre skjermer – det er vel minimum for tiden? – og spennende Alcantara-løsninger med interaktive funksjoner. Brytere ligger i trekket.
Du kommer lett til alt dette, enten du skal betrakte det fra bak- eller forsetet, via enorme dører festet langs lengdeakse i taket.
Jeg glemte plikten min, og spurte ikke hvordan de fungerte i snø!
Bilen var også utstyrt med noe jeg gleder meg til å prøve: Pirellis nye Elect-dekk, spesielt utviklet for el- og PIH-biler med lav rullemotstand og lav rullestøy. Så hvordan er de andre egenskapene da?