-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kia fornyer Sorento
Når Kia på den kommende Genève-utstillingen drar lakenet av en ny Sorento er det særlig ett moment som kan påvirke salget i Norge.
Oppdatert med første offisielle bilder 17/2/20
– Kia Sorento er bilen for dem det er viktig for å snobbe ned, men som samtidig ønsker seg en stor, rommelig, solid, komfortabel og svært godt utstyrt SUV, skrev kollega Skar da han prøvekjørte andre generasjon Sorento for fem år siden.
Han snakket også med en optimistisk importsjef som mente det ville være mulig å selge 50 til 100 slike biler i Norge i året – vesentlig flere om den ble godkjent som varebil.
Slik har det ikke gått – i perioden 2018-2019 ble det ifølge OFV registrert til sammen 16 Sorento personbiler og 38 varebiler på norske skilter.
Våre spionfotografer kom for en tid siden over en slik modell under testing på Nordsløyfa.
Kia omtaler modellen som skal debutere i Genève neste måned som «all new.
Når de videre forteller at den er første modell ut på Kias nye SUV-plattform og fjerde generasjon Sorento får vi tro det dreier seg om en helt ny modell og ikke en såkalt facelift.
Det betyr i så fall at forgjengeren får en uvanlig kort livssyklus, men slikt skjer innimellom.
I europeisk målestokk er Sorento en relativt stor SUV med plass til inntil syv personer, eller fem pluss masse bagasje.
Og i Norge har den som nevnt vært godkjent som varebil slik at den som klarer seg med to seter og aksepterer å kjøre på grønne skilter kan spare rundt 200.000 kroner i avgifter.
Kia røper at Sorento får hybrid drivlinje, uten å gå i detaljer. Vi har imidlertid sikre kilder på at den kommer både som «selvladende» hybrid og som ladbar hybrid med god elektrisk rekkevidde mot slutten av året.
De lover også moderne elektroniske hjelpemidler for god komfort og høy grad av sikkerhet.
Det er bare å glede seg til debuten i Genève om en måned.