-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hyundai Getz
Hyundai Getz skal bli Norges mest solgte koreanske bil i småbilsegmentet og vil konkurrere direkte med Polo og Yaris.
Først publisert i BIL 9 - 2002.
Hyundai hevder at Getz er den første modellen de har utviklet spesielt med tanke på det europeiske markedet. Det som i første rekke skiller Getz fra mange andre småbiler, er at den er billigere, og den lanseres til priser som er fra 20.000 til 30.000 kroner under de fleste konkurrentene. Men det er snakk om en introduksjonspris som bare vil vare en kort tid. Prisene i Norge er mye lavere enn i andre land, og vil trolig bare holdes ut året.
Getz er en kompakt og godt pakket småbil med design som ikke vekker stor oppsikt. Den kommer med tre eller fem dører med motorer fra 62 til 105 HK. Neste år kan også den leveres med en ny dieselmotor med 80 HK. Getz er 3,81 meter lang, og korte overheng foran og bak gjør at den er veldig kompakt og dermed lett å parkere og snerten i trange gater. Det er kanskje ikke uten grunn at importøren tror bilen blir kvinnenes favoritt. En bybil med komfort og mye plass – gunstig priset og høyt sikkerhetsnivå – er noe kvinnelige bilkjøpere prioriterer.
Kjørekomforten er god. Fjæringen er myk og fører til god komfort selv på middels dårlig vei. Styringen er presis og ikke til å kjenne igjen fra tidligere småbiler fra Hyundai. Men interiøret har et billig plast preg. Setene gir god støtte og hva som virkelig imponerer er plassen i baksetet. Den store akselavstanden gir overraskende god plassutnyttelse. Selv med voksne i baksetet er det ikke nødvendig å flytte fortsetene så langt fram at man nærmest har rattet i kroppen. Det er god takhøyde og god sikt både til sidene og forover. Det er faste seter som særlig barn setter pris på.
Bilen har et normalt nivå når det gjelder sikkerhetsutstyr, med fire kollisjonsputer og ABS-bremser og elektronisk bremsekraftfordeler. Også den billigste modellen har sentrallås, skivebremser på alle hjul og elektriske vinduer. Mest solgte modell i Norge skal bli 1.3 GLS med fem dører. 1,3-literen yter 82 hk ved 5500 o/min. Det gir en toppfart på 163 km/t og akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 11,5 sekunder. Manuelt gear blir standard, men automatgear kan leveres.
Getz er en bybil med sin kompakte profil. Det er god plass og mye bil for pengene. Det som i første rekke skiller den fra mengder av andre små biler, er at den er mye billigere – så lenge det varer.
DETTE ER HYUNDAI Getz:
Lengde: 381,0 cm. Bredde: 166,5 cm. Høyde: 149,0 cm. Akselavstand: 245,5 cm. Sporvidde f/b: 145,0/144,0 cm. Tankvolum: 45 liter.
Forbruk i følge 99/100/EU.