-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny generasjon Mercedes GLC
Midt oppi alle elbillanseringene presenterer Mercedes en ny generasjon av sin mellomstore SUV. Samtlige varianter er elektrifisert, men den kommer ikke som ren elbil.
Igjen skjønner vi at Norge er i utakt med resten av verden, for det er er nok ikke så mange som letter på øyenbrynene når Mercedes nå lanserer en ny versjon av en av sin bestselgende GLC.
EQC er jo Mercedes’ batterielektriske alternativ, basert på forrige generasjon EQC.
Andre generasjon GLC leveres med firesylindrede motorer for bensin og diesel, og samtlige har innslag av elektrifisering – enten i form av mild hybrid eller de er ladbare.
De som ønsker seg en ladbar hybrid har noe å se frem til, for her tar Mercedes virkelig høyde for krav om økt rekkevidde. Samtlige modeller har WLTP-verdier på over 100 kilometer. Du kan dessuten velge om du vil fyre med diesel eller bensin når batteriet går tomt.
Med mindre regjeringen foretar drastiske endringer er de ladbare hybride mest aktuelle for Norge grunnet et avgifts-regime som belønner slike. De finners både med benin- og dieselmotor.
GLC 300 e 4Matic har en samlet effekt på 313 hk og maks dreiemoment på 550 Nm. Den elektriske rekkevidden er oppgitt til 118-130 km basert på WLTP-syklusen.
Enda mer krefter får du i GLC 400 e 4Matic med 381 hk og 650 Nm og tilsvarende rekkevidde. Den gjør 0-100 km/t på 5,6 sekunder og har en toppfart på 237 km/t.
Tredje ladbare alternativ er GLC 300 de 4Matic, og da skjønner du at vi snakker dieselhybrid. 335 hestekrefter og 750 newtonmeter får deg til hundre på 6,4 og videre til en toppfart på 217. El-rekkevidde oppgis til 112-128 km.
Nye Mercedes GLC har en lengde på 472 cm (+6 cm), er 189 cm bred (lik) og 165 cm høy (-6 mm) over en akselavstand på 289 cm.
Modeller med mildhybrid drivlinje har et bagasjerom på hele 620 liter (+ 70 l) mens du må nøye deg med 470 liter (+ 75 l) i de ladbare.
Foreløpig har vi ingen informasjon om norsk lansering eller priser.