-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkswagen Golf R32
Vi har blitt glade i Golf GTI med 200-hesters turbomotor. Nå overgås den av R32 som stiller med samme 250-hesters V6-motor som Audi A3 har.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Akkurat som Alfaen er R32 utstyrt med firehulsdrift, men det skulle man ikke tro når man er ute på banen. Den oppfører seg som en grevling – eller forhjulstrekker som det egentlig heter.
Den understyrer, og man merker ikke mye til at drivkrefter sendes til bakdekkene gjennom svingene.
Og på samme måte som hos Alfaen har R32 kul motorlyd fra V6ern, men det kunne godt vært mer. Motoren drar veldig jevnt oppover turtallsregisteret, men det blir ikke særlig sportslig.
Pluss noteres for DSG-gear, som fungerer svært godt både som automatkasse og når man vil geare selv. Stilen er godt gjennomført, med brede skjermer, tøffe felger, og fine detaljer utvendig og innvendig.
Motor: V6, 3189 ccm
Effekt: 250 hk v/6300 o/min, 320 Nm v/2500-3000 o/min
0-100 km/t: 6,2 sek
Toppfart: 248 km/t
Vekt/effekt: 1550 kg/250 hk = 6,2
Rundetid: 1:20,0 sek
Pris: kr 677.740,-
- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester
- Rundetider