-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ingen stor overraskelse
Våre fotografer kom nylig over en umaskert versjon av Volkswagens kommende toppmodell i Golf-serien.
Det er ikke alle som ønsker å vise for naboen at de kjører muskelbil, og da er dette blant de bedre alternativene på markedet. Ved første øyekast ser den ut som en hvilken som helst Golf, men ta en nærmere titt så oppdager du detaljene som skiller den ut fra den grå massen.
Denne prototypen som testes i Lappland er umaskert, så detaljene er lette å oppdage for den som har blikk for slikt.
Det starter i fronten med en markant støtfanger med store luftinntak - elementer som gjør at bilen fremstår som enda mer senket enn den faktisk er. Volkswagen har beholdt nok fjæringsvei til å oppnå langturkomfort.
Store felger og lavprofil dekk samt bremser med store skiver og blå calipere understøtter inntrykket.
Hekken preges av en massiv diffuser nederst, integrert i denne sitter to par doble, ovale eksosrør med anstendig diameter. Større takspoiler og sideskjørt er selvsagt også en del av oppskriften.
Nå ser vi ikke interiøret på disse bildene, men der finner du det heldigitale dashbordet som er standard i Golf 8, samt sportsratt og -pedaler, seter med solid sidestøtte samt rikelig med Alcantara og dekorelementer i karbonfiber og aluminium.
Med hensyn til drivlinje så vil neste Golf R som dagens modell benytte en firesylindret toliters turbomotor. Nå skremt opp til over 330 hestekrefter og et dreiemoment som sikkert overskrider forgjengerens 400 Newtonmeter.
Kreftene sendes til underlaget gjennom en DSG girgasse og 4Motion firehjulsdrift.
Nykommeren kommer garantert til å bli kjappere enn forgjengeren som med Performance-pakke gjør null til hundre på 4,6 sekunder og har en toppfart på 270 km/t.
Golf GTI og GTD samt nye spennende hybridmodeller skal vises i løpet av første halvår, noe som trolig medfører at R-utgaven må vente til høsten. Og da blir det spennende å se om den også kommer som stasjonsvogn, et morsomt alternativ for familier med dårlig tid.