-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Volkswagens viktigste
Volkswagen er nok spente på hvilken setting Up! får i markedet, men uansett er en ny Golf et enda viktigere produkt for kombinasjonen volum og image. Vi snakker tross alt om en av verdens mest solgte bilmodeller gjennom tidene.
Golf ble lansert som den nye, moderne Folkevogna i 1974, og gjennom årene har Volkswagen beholdt den populære betegnelsen gjennom seks generasjoner. Dermed troner Golf suverent på toppen som Volkswagens mest solgte modell gjennom tidene.
Nå står snart sjuende generasjon klar på startstreken, og da må den selvsagt testes grundig først.
Mange mener at første og fjerde generasjon Golf var mest vellykkede med hensyn til design og styling.
Mange søsken
Nå ønsker VW å gjenta denne suksessen i Golf VII som skal bygges på en ny plattform – den samme som A3 og etter hvert et stort antall andre familiemedlemmer i VW-gruppen. Nye Golf sies å bli ca. 50 kg lettere enn dagens modell.
Selv om Volkswagen har gjort sitt beste for å maskere denne testbilen som for tiden opererer i nordlige strøk av Skandinavia, ser vi tydelig at oppskriften er den samme som tidligere – en kombikupe med tre eller fem dører og bakluke. En praktisk, kompakt familiebil.
Senere vil vi også se nye varianter av stasjonsvogn, kabriolet og den noe høyere modellen som særlig godt voksne setter pris på - Golf Plus.
Sammenlignet med dagens modell blir Golf VII litt lenger og bredere - kombinert med en lavere front gir det bilen et mer aggressivt uttrykk.
Miljø på agendaen
Kunder kan velge mellom et stort antall bensin- og dieselmotorer med moderate utslipp, men det kommer også en plugg-inn hybrid og en rent elektrisk utgave. Førstnevnte får trolig en elektrisk rekkevidde på rundt 50 kilometer.
De mer entusiastiske kan nok på sikt glede seg over nye utgaver av Golf GTI og Golf R med mellom 200 og 300 hestekrefter. De som har lært seg å sette pris på firehjulsdrift, vil få tilgang til det.
Standard girkasse blir 6-trinns manuell, men mange av modellene vil også tilbys med anvendelige DSG-kasser som lar deg gire lynraskt automatisk, eller manuelt for de som foretrekker det.
Helt på tampen av 2012 kommer de første Golf VII til Norge, og det betyr trolig at den offisielle lanseringen legges til bilutstillingen i Paris i september.