-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkswagens viktigste
Volkswagen er nok spente på hvilken setting Up! får i markedet, men uansett er en ny Golf et enda viktigere produkt for kombinasjonen volum og image. Vi snakker tross alt om en av verdens mest solgte bilmodeller gjennom tidene.
Golf ble lansert som den nye, moderne Folkevogna i 1974, og gjennom årene har Volkswagen beholdt den populære betegnelsen gjennom seks generasjoner. Dermed troner Golf suverent på toppen som Volkswagens mest solgte modell gjennom tidene.
Nå står snart sjuende generasjon klar på startstreken, og da må den selvsagt testes grundig først.
Mange mener at første og fjerde generasjon Golf var mest vellykkede med hensyn til design og styling.
Mange søsken
Nå ønsker VW å gjenta denne suksessen i Golf VII som skal bygges på en ny plattform – den samme som A3 og etter hvert et stort antall andre familiemedlemmer i VW-gruppen. Nye Golf sies å bli ca. 50 kg lettere enn dagens modell.
Selv om Volkswagen har gjort sitt beste for å maskere denne testbilen som for tiden opererer i nordlige strøk av Skandinavia, ser vi tydelig at oppskriften er den samme som tidligere – en kombikupe med tre eller fem dører og bakluke. En praktisk, kompakt familiebil.
Senere vil vi også se nye varianter av stasjonsvogn, kabriolet og den noe høyere modellen som særlig godt voksne setter pris på - Golf Plus.
Sammenlignet med dagens modell blir Golf VII litt lenger og bredere - kombinert med en lavere front gir det bilen et mer aggressivt uttrykk.
Miljø på agendaen
Kunder kan velge mellom et stort antall bensin- og dieselmotorer med moderate utslipp, men det kommer også en plugg-inn hybrid og en rent elektrisk utgave. Førstnevnte får trolig en elektrisk rekkevidde på rundt 50 kilometer.
De mer entusiastiske kan nok på sikt glede seg over nye utgaver av Golf GTI og Golf R med mellom 200 og 300 hestekrefter. De som har lært seg å sette pris på firehjulsdrift, vil få tilgang til det.
Standard girkasse blir 6-trinns manuell, men mange av modellene vil også tilbys med anvendelige DSG-kasser som lar deg gire lynraskt automatisk, eller manuelt for de som foretrekker det.
Helt på tampen av 2012 kommer de første Golf VII til Norge, og det betyr trolig at den offisielle lanseringen legges til bilutstillingen i Paris i september.