-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Golf GTI med ekstra krutt
VW bruker Wörthersee-arrangementet til å vise en 290-hesters Golf GTI.
VW-treffet i Reifnitz am Wörthersee er kanskje verdens mest kjente Volkswagen-arrangement. Her møtes tusenvis av VW-entusiaster for både å vise frem egne bygg og for å studere et uendelig antall morsomme, sære og unike VW-bygg.
Dette har ikke gått Volkswagen sentralt hus forbi – heller tvert imot. De har derimot omfavnet treffet, og bruker det hvert år til å vise artige konsept i både VW-, Skoda- og Audi-form.
Hva sier du til en pickup basert på Skoda Fabia? Eller en Audi Q3 med campingtelt sprettende ut av bagasjerommet?
Årets store VW-konsept er derimot litt mer jordnært, og kommer etter alle solemerker i produksjon mot slutten av året.
Golf GTI TCR Concept er navnet, og bilen er som navnet indikerer en hyllest til racing-serien TCR, hvor Golf er en av bilene som kjøres.
Les også: Norske Stian Paulsen satser hardt i TCR-serien
Ikke raskest eller kraftigst
Noen steder vil du kanskje finne overskrifter som "raskeste GTI noen sinne" eller "kraftigste Golf GTI", men det er feil. Golf GTI Clubsport S fra 2016 har mer effekt enn denne TCR-utgaven (310 mot 290 hestekrefter), og toppfarten er den samme (264 km/t).
Toppfarten på denne TCR-modellen er kun tilgjengelig dersom du spesifiserer oppheving av 250-begrensningen ved bestilling (selv om det sikkert kan gjøres med litt elektronikk-magi senere også).
Men vent nå litt Bestilling? Er ikke dette et konsept?
Jo, det er det. Men Volkswagens salgssjef Jürgen Stackmann er sitert på følgende: "Mot slutten av året ønsker vi å gjøre denne visjonen til virkelighet".
Med andre ord: Bilen kommer, den.
Dessuten – ingen offentliggjør et konsept for så å snakke i spesifikke termer om utstyr som kan bestilles med bilen uten at den kommer for salg rimelig snart.
Bestiller du den med "Vmax limiter removal" får du også med 19-tommers hjul og et dynamisk sports-chassis som justeres med et tastetrykk.
Egne TCR-detaljer
For å skille bilen fra andre GTI-modeller har VW endret frontfangeren noe, og lagt til en diskret TCR-logo rett foran bakhjulet. Mindre diskret er bikube-mønsteret på dørene og bakskjermen – et mønster hentet fra TCR-logoen.
Innvendig har GTI TCR naturligvis et klassisk rutete setemønster (hvem i all verden bestiller en GTI med skinnseter når standardsetene er så tøffe?), annerledes enn i ordinære GTI-modeller, men likevel kult.
Og som prikken over i-en projiseres en TCR-logo på bakken når dørene åpnes.
Vi aner ingenting om priser, leveringsdatoer eller antall biler som skal bygges (Clubsport S var blant annet begrenset til 400 biler) – men bilen kommer. Det kan vi i hvert fall være sikre på.