-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Golf som Clubsport
Clubsport-begrepet er velkjent hos Porsche. Nå skal også VW bruke det på den heftigste Golf GTI noen gang.
Dersom dette er ment som en fødselsdagspresang, kommer den litt for tidlig. Golf GTI ble ikke lansert før i juni 1976, og denne er klar allerede tidlig på vårparten.
På den annen side kommer den til helt riktig tid for de nye norske avgiftene, der ytelse får stadig mindre betydning.
For dette er nemlig den sterkeste Golf GTI noen gang.
Også denne skal hete GTI, men altså Clubsport i tillegg. Og her skal jeg love at det ikke bare er Porsche de har tatt etter, de har også hentet frem noe av det mest sexy ved kompressor-Mercedesene på 30-tallet.
De var kraftigere nok som de var, men i det øyeblikket du tråkket gassen helt i bånn, skjedde det noe mer. I et halvt minutts tid slo kompressoren inn, og du følte du fikk krefter til å fly.
Motorene holdt ikke under det trykket i lang tid, men som effektiv forbikjøringsmiddel var fenomenet unikt.
Her har du noe av det samme. 265 hester yter motoren «normalt», men en følbar kickdown-effekt gir deg ytterligere 25 hk. Men i en ganske begrenset periode (med mindre den begrensningen også kan overstyres via noe skjult elektronikk – verdt å sjekke ut når bilen er her.)
Motoren er den velkjente 2-liters turboen som vanligvis ligger på 220-tallet. Med de ekstra hestene her leverer den deg 100 km/t etter 5,9 sekunder og har begrenset toppfarten til 250 km/t.
Den er oppgitt til 0,7 liter/mil og 162 g/km – litt bedre med dobbelclutchen.
Du kan se utenpå at denne er litt annerledes. Ny splitter foran og en endret spoiler bak skal visstnok sørge for skikkelig økning av marktrykket.
Siden økt marktrykk gir økt fart gjennom kurver, utstyres bilen som standard med bøtteseter. Men hvis de blir litt for trange for hekken din, kan de uten ekstrapris byttes ut med Golfens vanlige møbler.