-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Slik blir neste generasjon Golf
Den er forsinket – for opprinnelig skulle åttende generasjon Golf lanseres i Frankfurt om halvannen uke. Slik blir det ikke.
Egentlig skulle åttende generasjon Golf lanseres sent 2019, men Volkswagen har valgt å utsette den til første kvartal neste år. Årsaken er at alt søkelys nå skal rettes mot elbilen ID.3, og at en ny Golf samtidig kunne skape støy i markedet.
Vår dyktige illustratør, Jean Francois Hubert, har ved hjelp av spionbilder og egen erfaring dannet seg et godt bilde av nykommeren som du får servert eksklusivt her på BilNorge.
I tillegg byr vi på et knippe bilder av en nærmest umaskert og fargerik Golf vi ikke har publisert tidligere.
Det er ikke vanskelig å se at bilen på bildene er en Golf, selv om den altså representerer nok et generasjonsskifte.
Den mest markante forskjellen er de nye, smale frontlyktene med en fordypning ytterst på hjørnene. Her er det ikke plass til verken halogen eller xenon pærer, men det spiller jo ingen rolle siden alle Golf-modeller siden 2017 har hatt LED som standard.
I profil ser vi at Golf 8 har en unaturlig lang nese, mens overhenget i hekken er vesentlig kortere.
Forklaringen på fronten er at modellen skal leve i mange år, og derfor er klargjort for ny, autonom fremtidsteknologi. Bilen skal bygges på en oppgradert versjon av MQB-plattformen som ligger under de fleste av konsernets modeller med forhjulsdrift.
Den mest populære utgaven i Norge, e-Golf, vil ikke blir med på generasjonsskiftet. Dagens modell kommer imidlertid til å leve et stykke inn i 2020 for å unngå vakuum før ID.3 er på plass fra neste sommer.
Senere utvides ID-familien med en serie nye elbiler mens e-Up vil fortsette som rimeligste alternativ blant Volkswagen elbiler.
Til nye Golf vil Volkswagen tilby et utvalg 3- og 4-sylindrede bensinmotorer på 1,0 og 1,5 liter, også med mild hybridteknologi for å holde forbruket lavest mulig.
Diesel vil fortsatt tilbys i de markeder som etterspør dette, en ny motor med slagvolum på rundt 1,5 liter skal være under utvikling. Det kommer også to ladbare hybrider, og disse vil ifølge informerte kilder bli meget attraktive i Norge.