-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Første elektrifiserte Maserati
Her er første bilder av en ny generasjon av Maseratis klassiske kjøremaskin.
GranTurismo er en over 70 år gammel betegnelse hos Maserati, men du får ikke tak i den ny i dag. Forrige generasjon gikk etter 12 år ut av produksjon i 2019.
Men nå er en ny GranTurismo under utvikling, og her er de første bildene av den ekte varen, om enn godt kamuflert.
Regn med at nykommeren får tilsvarende proporsjoner som forgjengeren, men vi ser av bildene at den får mykere linjer og trekk fra supersportsbilen MC20.
Fra offisielt hold er det klart at GranTurismo blir Maseratis første elbil, men denne prototypen har forbrenningsmotor, så fremtidige kunder kan nok velge drivlinje etter eget ønske. Noe annet ville være altfor risikabelt for den italienske luksusprodusenten.
Under panseret på denne prototypen mener våre kilder Maseratis 3,0-liters V6 med twin turboteknologi ligger – motoren som debuterte i MC20 – trolig utstyrt med mild eller ladbar hybridteknologi.
Det viktigste for fremtiden er imidlertid den elektriske drivlinjen som etter GranTurismo vil finne veien til alle Maseratis modeller.
Maserati har gitt den nye drivlinjen betegnelsen Folgore, som er italiensk for «lyn», og den vil kombinere én motor på framakselen med to på bakakselen. Det betyr potensiale for masse muskler og firehjulsdrift.
Trolig skal bilen vises offentlig mot slutten av inneværende år, men det tar nok minst et år før den er tilgjengelig i salg. En GranCabrio vil trolig følge et års tid etter coupéen.
Foran nye GranTurismo i lanseringskøen ligger Grecale – en SUV med nært slektskap til Alfa Romeo Stelvio som vi omtalte for noen uker siden.