-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Jeep Grand Cherokee CRD
Med en ny "common rail" under panseret har Grand Cherokeedieselen blitt mer kultivert.
Først publisert i BIL 3 - 2002.
Jeep har funnet tiden moden for å erstatte den italienske 3,1-liters dieselmotoren i Grand Cherokee med en Mercedesbasert 2,7-liter. Det er minst tre fordeler med den nye dieselmotoren. Selv om motorvolumet er redusert, byr den nye motoren på både mer kraft og bunndrag. Antall hester har økt med 23, og dreiemomentkurven ligger på topp over et langt bredere turtallsområde enn før. Akselerasjonstiden fra null til hundre, som tidligere var beskjedne 14,0 sekunder, er nå kuttet ned med nesten tre sekunder. En ikke uvesentlig forbedring finner vi i støynivået, for den tidligere dieselmotoren var ikke den mest stillegående. Dessuten har det lavere motorvolumet bidratt til at bilens pris er noen tusenlapper lavere enn før.
Motoren og automatkassen jobber harmonisk, og det solide dreiemomentet gjør bilen velegnet som trekkvogn. Forholdsvis myk fjæring bidrar til en vaggende gange på landeveien. En noe ufølsom styring sammen med brede dekk gjør sitt til at bilen sporer lett, så den må ha små,hyppige korreksjoner på rattet for å holde kursen.
Selv om det er 80 cm innlastingshøyde, er bagasjerommet lett å laste på grunn av flatt gulv helt ut til lukeåpningen. Bredden mellom hjulkassene er 104 cm.
Utstyrsnivå Limited betyr at komforten om bord er upåklagelig, med skinnseter, klimaautomatikk med separat innstilling for fører og passasjer, 10-veis elektrisk justering av forseter, Cruise Control, kjørecomputer samt 12-volt uttak både i midtkonsollen og ved bakluka. Når setet, speil og radio er programmert, gjør bilens minnesystem at "dine" innstillinger automatisk kobles inn når du trykker på fjernåpneren. Nytt av året er at det finnes et enda høyere utstyrsnivå, nemlig Overland, som betyr at blant annet soltak står på standardlisten.
JEEP Grand Cherokee CRD:
Motor: 5-sylindret. Sylindervolum: 2685 ccm. Effekt: 120 kW (163 hk) v/4000 o/min. Dreiemoment: 400 Nm v/1800-2600 o/min.
Transmisjon: Firehjulsdrift. 5A.
Dekk: 235/ 65R17. Mål: Lengde: 461,3 cm. Bredde: 183,6 cm. Høyde: 176,2 cm. Akselavstand: 269,1 cm. Sporvidde f/b: 151,1/151,1 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 2055 kg. Tillatt totalvekt: 2506 kg. Maks vogntogvekt: 5866 kg. Maks taklast: 68 kg.
Bagasjerom: 1110 liter (VDA).
Tankvolum: 78 liter.
Aks. 0 - 100: 11,2 sek
Toppfart: 190 km/t
Forbruk bykjøring: 1,25 l/mil
Forbruk landevei: 0,81 l/mil
Forbruk snitt: 0,97 l/mil
Pris, Limited-versjon: kr. 679.000,-
Forbruk i følge 99/100/EU.