-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mitsubishi Grandis 2.4: For små storfamilier
Familien kan ha inntil seks medlemmer, som alle har det rimelig rommelig om bord, hvis sjåføren ikke er av de lengste.
Først publisert i BIL 7 - 2004.
Mitsubishi Grandis kjennetegnes av et langt og velproporsjonert ytre og et funksjonelt og oversiktlig indre. Grandis viser sin grandiositet med glimrende seteløsninger som gir god benplass og stor fleksibilitet. Med seks seter er det rikelig plass i både lengde og bredde på seterad én og to, dårligere sittekomfort i seterad tre, men her kommer fleksibiliteten til sin rett. De to bakerste setene kan hver for seg klappes sammen og felles ned i gulvet, enkelt og gjerne med én hånd. Med en slik løsning er bagasjevolumet tilsvarende fleksibelt, avhengig av om du har behov for fire, fem eller seks seter.
Det store ankepunktet mot Grandis, er sjåførens sittekomfort. Hvorfor i all verden har dere ikke lagt inn lengderegulering av rattet, Mitsubishi? Ved å spare rundt regnet en hundrelapp i materialkostnader, har dere samtidig sørget for å stryke alle langbeinte personer fra listen over potensielle kunder. For undertegnede, som er tildelt et par undersåtter som er litt mer enn normalt lange, er det ikke mulig å finne en komfortabel sittestilling. Enten må jeg velge riktig avstand til ratt og gearspak, og sitte med knærne opp i dashbordet, eller jeg må prioritere behagelig og riktig avstand til pedalene og sitte med strake armer.
I dag er 2,4-liter med 165 hk eneste motor, og startprisen er 369.900 kroner. Vår prøvebil er toppmodellen Intense, med automatgear, som forklarer den høyere prisen. Dieselmotor kommer i slutten av 2005.
Mitsubishi Grandis 2.4 SMAT:
Pris: kr. 404.900,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 2378 ccm. 121 kW (165 hk) v/6000 o/min. 217 Nm v/4000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 475 x 180 x 165 cm. Akselavstand: 283 cm. Egenvekt m/fører: 1710 kg. Tillatt totalvekt: 2250 kg.
Dekk: 215/60TR16.
Bagasjerom: 320-1545 liter (VDA).
Tankvolum: 65 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 10,7 sek.
Toppfart: 200 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,93 l/mil.
CO2-utslipp: 221 g/km.