-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mitsubishi Grandis 2.4: For små storfamilier
Familien kan ha inntil seks medlemmer, som alle har det rimelig rommelig om bord, hvis sjåføren ikke er av de lengste.

Først publisert i BIL 7 - 2004.
Mitsubishi Grandis kjennetegnes av et langt og velproporsjonert ytre og et funksjonelt og oversiktlig indre. Grandis viser sin grandiositet med glimrende seteløsninger som gir god benplass og stor fleksibilitet. Med seks seter er det rikelig plass i både lengde og bredde på seterad én og to, dårligere sittekomfort i seterad tre, men her kommer fleksibiliteten til sin rett. De to bakerste setene kan hver for seg klappes sammen og felles ned i gulvet, enkelt og gjerne med én hånd. Med en slik løsning er bagasjevolumet tilsvarende fleksibelt, avhengig av om du har behov for fire, fem eller seks seter.
Det store ankepunktet mot Grandis, er sjåførens sittekomfort. Hvorfor i all verden har dere ikke lagt inn lengderegulering av rattet, Mitsubishi? Ved å spare rundt regnet en hundrelapp i materialkostnader, har dere samtidig sørget for å stryke alle langbeinte personer fra listen over potensielle kunder. For undertegnede, som er tildelt et par undersåtter som er litt mer enn normalt lange, er det ikke mulig å finne en komfortabel sittestilling. Enten må jeg velge riktig avstand til ratt og gearspak, og sitte med knærne opp i dashbordet, eller jeg må prioritere behagelig og riktig avstand til pedalene og sitte med strake armer.
I dag er 2,4-liter med 165 hk eneste motor, og startprisen er 369.900 kroner. Vår prøvebil er toppmodellen Intense, med automatgear, som forklarer den høyere prisen. Dieselmotor kommer i slutten av 2005.
Mitsubishi Grandis 2.4 SMAT:
Pris: kr. 404.900,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 2378 ccm. 121 kW (165 hk) v/6000 o/min. 217 Nm v/4000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 475 x 180 x 165 cm. Akselavstand: 283 cm. Egenvekt m/fører: 1710 kg. Tillatt totalvekt: 2250 kg.
Dekk: 215/60TR16.
Bagasjerom: 320-1545 liter (VDA).
Tankvolum: 65 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 10,7 sek.
Toppfart: 200 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,93 l/mil.
CO2-utslipp: 221 g/km.