-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
PyseTwizy fra Honda
Twizy var ikke spesielt original som konsept. Men Renault er de eneste som har hatt guts til å sette den i produksjon. Nå forsøker snart Honda seg med en litt mykere versjon.
Noe av det kule med Twizy, er at den er så utrolig hardcore. Det er den første bilen (bil???) jeg har hatt som er horisontal kabriolet. Her slipper all luften inn sideveis, i stedet for i de vertikale utgavene der kabrioleten er åpen oppe.
Riktignok er det noen pyser som tilbyr et ettermarked-opplegg med noen skrøpelige sideruter som festes med borrelås, men som jeg alltid har sagt, lukket bil og Kielfergen er for pyser.
Og også den kommende Honda Micro Commuter, som foreløpig bare er vist som prototype.
Dette er en Twizy i et japansk speil. Utvendige mål er nesten identiske (250 x 125 x 145 cm), et førersete og et passasjersete, for velvillig passasjer, i tandem bak.
15 kW, påstått rekkevidde på 100 km og toppfart på 80 med tre timers ladetid for Li-ion batteriene. Som sagt, Twizy-klon.
Bortsett fra at den har et karosseri som er lukket. Overfladisk sett er det kanskje mer komfortabelt, men dersom det ikke er noe skikkelige varmeapparat om bord, betyr det bare enda mer dogg på rutene innvendig.
Kaldt blir det uansett, så man må se på seg selv som fotgjenger, og kle seg som det, og da er det ikke noen vits i 30 kg ekstra for dører helt til taket.
Honda sier at de skal begynne seriøse feltprøver med denne modellen hjemme i Japan i 2013, men de sier samtidig at den også skal utvikles for den europeiske L7-klassen. Såkalte quadrisykler, som er den klassen også Twizy registreres i.
Hvis vi sammenligner denne nye prototypen med den opprinnelige som ble vist på Tokyo-utstillingen i fjor, virker den nesten produksjonsferdig. Men – og jeg er kanskje litt partisk – ligner den ikke litt for mye på gamle Smart til å være en virkelig banebryter?
Eller sagt på en annen måte – fremdeles står Twizy der ute på banen, mutters alene, fullstendig uten konkurranse.