-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Offensive Honda
Honda imponerte i Paris med flere nyheter enn noen andre. Tre såkalte prototyper sto der, men alle med signaler om at du skal få kjøpt dem neste år.
Her snakker vi om biler som skal skape volum, ikke bare oppmerksomhet på en bilutstilling.
Hvis vi begynner nedenfra var altså den nye Jazz der. Den var ikke oppsiktsvekkende i formen – med andre ord: den vil ikke støte noen fra seg. En ganske dyp profillinje som går langs siden, rett under dørhåndtakene, vil gjøre at du allikevel ikke er i tvil om at dette er din bil.
Det har skjedd nesten umerkelige ting med målene. Bilen er 1,5 cm lenger enn den forrige, og – kanskje viktigere – akselavstanden er tre cm lenger. Det høres ikke mye ut, men dersom det pares med litt smart interiørdesign, kan det bety veldig meget for benplassen.
Himmelsk
Bilen får en ny versjon av i-VTEC motoren, på 1,3 liter, men av data vet vi ikke mer enn at den får høyere ytelse og lavere forbruk enn før. Takket være (hva er det Mazda kaller sin trylleformel? SkyActiv. Honda gjør noe liknende) «Earth Dreams Technology».
Hvorfor må de legge slike latterlige navn på abstrakte fenomener?
Seks manuelle trinn eller en CVT-kasse.
Magic Seat har den imidlertid, og det vet vi er en ganske smart setekonstruksjon med muligheter for ryggene helt flattfoldet. Dessuten skal baksetene være montert lenger bak på grunn av det vi nevnte, bedre benplass.
SUV for Europa
Den kommende HR-V får også seks trinn eller CVT for å overføre momenter fra enten en 1,5-liters i-VTEC eller en 1,6-liters i-DTEC motor – selvfølgelig også sterkere og magrere.
Honda kaller den en ny SUV for Europa, men jeg synes vel den hadde såpass mange coupé-liknende trekk med sitt hellende tak at jeg heller vil kalle den en hatch.
Men om vi skal kalle dette en Jazz-basert crossover eller en CR-V-basert coupé-vesjon, er jeg usikker på. Det var dårlig med data, jeg hadde ikke med tommestokk, og interiørene var ikke tilgjengelige.
Samme det, dette er en bil som vil stå trygt på egne hjul
Oppfrisket
Akkurat som den nye CR-V. Det vil si, den står kanskje enda tryggere fordi den er litt større. I USA har Honda presentert sin fjerde generasjon CR-V, men den er forskjellig fra den vi får. Ikke minst fordi den vi får er produsert i England.
Og her snakker vi for eksempel 1,6 dieselmotoren som erstatning for den gamle 2,2-literen, med flere hester (158) og lavere forbruk og firehjulsdrift og en ni-trinns automat. Hvis du vil. Den kommer også med enklere drivlinjer.
Modellen i USA, som de kaller en «oppfrisket» modell, ser nesten helt ut som den europeiske. Men, nok en gang, vi må vente på inntrykk fra innsiden og vi må vente på mål og andre data.
Men ikke alt for lenge. Denne skal komme på markedet våren 2015 heter det, mens HR-V og Jazz loves oss i løpet av sommeren.
Det blir travelt hos Honda fremover.
Paris-utstillingen varer helt til og med den 19. oktober – det er altså fremdeles tid til å få den med seg.