-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Denne kan bli en norsk hit
Her er Hondas urbane elbil ute på test i Tyskland. Den kan komme til å sjarmere mange nordmenn når den settes i produksjon.
Selv om bilen er godt maskert, er det lett å se at den får med seg designtrekkene fra konseptbilen over i produksjon. Se for eksempel de runde lyktene i begge ender.
Med lengde på 3,90 meter er den meget kompakt, ja, faktisk mindre enn en Jazz. Men den har én stor fordel fremfor konseptbilen – nemlig at den er utstyrt med fem dører i stedet for tre.
Fronten er blitt rundere for å være mer skånsom mot eventuelle myke trafikanter den måtte treffe.
Honda Urban EV Concept ble først avduket på Frankfurt-utstillingen i fjor, hvor den fikk en strålende mottakelse fra de besøkende, noe som inspirerte Honda til å gå videre med produksjonsplanene.
Vi regner med at den ferdige bilen vil debutere på vårens Genève-utstilling, og at produksjonen starter i løpet av våren.
Siden konseptbilen fikk så positiv mottagelse, har Honda foretatt svært få designmessige endringer på vei mot produksjon. I tillegg til de ekstra dørene har den fått fem seter i stedet for fire og et mer realistisk interiør.
For å gi føreren best mulig utsyn benytter Honda slanke A-stolper og en stor frontrute. Fordørene er hengslet i bakkant slik de var på konseptet.
Et såkalt flytende dashbord rommer de viktigste kontrollorganene samt en gedigen skjerm som strekker seg fra dør til dør, ja faktisk helt inn i dørene hvor skjermene viser bilder fra utvendige videokameraer som erstatter de tradisjonelle speilhusene.
Selv om det er for tidlig til at prisene er kjent, erfarer Automedia at den ikke blir billig, på tross av de kompakte målene. Honda ønsker nemlig å posisjonere Urban EV som en premium-utfordrer.
Urban EV – om nå det blir det endelige navnet – blir første elbil fra Honda i Europa, men de selger allerede en Clarity elbil på hjemmemarkedet og i USA.
Dessuten har de vist frem en bil med betegnelse Everus EV Concept som skal i produksjon i Kina innen årets utløp.
Bilen skal bygges på en ny plattform som er dedikert for elbiler, og Honda vil elektrifisere flere av sine modeller i årene fremover.
Foreløpig har vi ingen informasjon om motoreffekt og batterikapasitet, men Honda har sagt at bilen skal utstyres med en høyeffektivt, lettvekts batteripakke og energioverføring både til og fra bilen.
De har også antydet kort til middels rekkevidde, og da snakker de neppe om mer enn 250 km. Men det burde vel holde for en typisk bybil som denne.