-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hondas visjoner skal i produksjon fra 2026
Honda møtte opp med to radikale konseptbiler på CES-messen i Las Vegas nettopp.
Den nye serien kaller de 0 – hvorfor aner jeg ikke, for disse bilene er ikke noen nuller.
De er ganske distinkte, forholdsvis ulikt det meste andre og ser ut som de har noe av den samme overlegne, arrogante holdningen som Honda kunne vise i gamle dager.
Og som de hadde full rett til å demonstrere – de var bedre enn de fleste på mange måter.
Vanskelig for oss å huske nå, de har jo nesten ikke vært til stede på fire hjul de siste årene.
Produksjon i Ohio
Det er heller ikke mye som tyder på at de første fra 0-Serien blir globale biler heller. De er basert på de to konseptene fra CES 2024, utviklet i USA og nå får vi beskjed om at de skal i produksjon neste år, og den skal skje ved Honda sin elektriske hub i Ohio.
Det betyr nok også at volumene ikke blir veldig høye. Men det gir muligheter til en veldig fleksibel produktmix – ikke bare med en rekke karosserivarianter, men også med muligheter til å bruke en rekke forskjellige drivlinjer om hverandre.
Først på det amerikanske markedet
Den første som vil bli tilbudt de amerikanske kundene er SUVen. Kall den gjerne en mellomstor crossover (noen mål eller andre data er ikke offentliggjort ennå), med et meget fleksibelt interiør.
Men Honda har for lengst snakket om at de jobber med biler som går mot overvekt-trenden. «Tynne, smale og smarte» batterikasser skal være et av våpnene de har jobbet med.
Saloon-modellen blir nummer to, selv om det er ikke mye saloon over dem. Den er heller nærmere de mest ekstreme kileformede Bertone-karosseriene i den perioden han lekte seg med Stratos-prototypene.
Men Honda-versjonen blir åpenbart stor nok til å gi plass til i hvert fall fire personer.
Jeg gleder med til å se bildene av interiørene. Å dømme etter de disiplinerte eksteriørene burde det bli en fest når dørene åpnes.
La oss håpe det blir en fest for Honda også som ikke akkurat har gjort seg best bemerket i elbil-miljøet.
Nå blir det sagt at disse to bilene bare er de aller første i en serie på til sammen syv, og at de med tiden også skal finne veien til Japan og Europa.
Får håpe det ikke tar så lang tid at også den siste forhandleren har forlatt skuta.