-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Overklasse fra Kinas første
Det er klart at dersom noen skal bygge luksuslimousiner i Kina, må det være FAW, First Automotive Works. Det var tross alt de som bygde Maos representasjonsbiler.
Røde Flagg het de bilene – Hong Qi, og Hongqi er merkenavnet på den mest fornemme bilserien fra FAW.
Vi så dem sist på Frankfurt-utstillingen for nesten et år siden. Da med en super-sportsbil på høyde med det verste av det det for tiden dukker opp tre i uken av, pluss en luksus-stasjonsvogn som skulle ut-Cullinane Rolls-Royce sin versjon.
Med en viss kompetanse, kan man si. FAWs forholdsvis ferske designsjef, Giles Taylor, ble designsjef hos Rolls-Royce i 2012, der han var til han meldte overgang i 2018.
Vi har enda til gode å se Frankfurt-bilene hans i produksjonsversjoner, men nå er i hvert fall H9 lansert offisielt i det lokale markedet.
En tung front som sikkert vil appellere til den lokale målgruppen, men heldigvis langt nok unna til at de risikerer mer beef med Rolls-Royce, som tidligere FAW-griller har gjort.
Hekken er moderne-EU, med klare preg av store Audier.
Interiøret ser også Euro-proft ut, faktisk litt mindre oppstykket enn du kan finne for eksempel på moderne Mercedeser.
Akselavstanden er hele 306 cm – en vanlig S-Klasse er 3 cm kortere. Målene er 514 x 190 x 149 cm og den leveres i fem forskjellige versjoner.
To- eller tre-liters motorer på henholdsvis 185 kW (252 hk) og 380 Nm og 208 kW (283 hk) og 400 Nm.
Toliteren, en firer, er en lett-hybrid, mens du finner en kompressor på V6-tre-literen. Syv trinns dobbel-clutch girkasse.
Prisene, i fall du må få deg en representasjonsbil når du snart skal overta i Kina, går fra 310.000 til 540.000 yuan.