-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Koreansk tyrker til Paris
Det er bare å se hvor mye klokka er, så vet man at Hyundai kommer med en ny i20 snart. Nå bekrefter de det: den vil stå i Paris.
Denne superminien dukket opp på Paris-utstillingen i 2008, og fikk en facelift til Genève for 30 måneder siden. Det betyr at tiden opplagt er inne for et helt nytt opplag.
i20 er en av de virkelig internasjonale bilene. Koreanske foreldre. Produsert i Tyrkia for det europeiske markedet. Og heldigvis fremdeles designet i det tyske designsenteret under Thomas Bürkles kompetente ledelse.
Han innførte det de kaller Fluidic Sculpture, men skal vi tolke disse første skissene av den kommende modellen, er vi nok nå inne på Fluidic Sculpture 2.0.
Det er selvfølgelig vanskelig å avgjøre fra slike illustrasjoner, men den ser tøffere ut enn den utgående og kanskje ikke fullt så Fluidic.
Den har hentet et par trekk fra Veloster – den nye grillen og de kantede lyktene for eksempel. Og C-stolpen som er blacket ut gjør at bakruta ser ut som et stort panoramavindu. Enkelte Yaris-utgaver har den samme effektive effekten.
Sannsynligvis har den nye utgaven litt større mål, i hvert fall innvendig, enn den gamle. Men også utvendig har designerne gjort sitt for å etterlate et optisk inntrykk av større dimensjoner.
Se på den tjukke linjen mellom frontlyktene og Hyundai-merket – den kommer til å gi deg inntrykk av bredde. Og den skarpe knekken som viser skulderlinjen er med på å gi inntrykk av lengde samtidig som den senker det du oppfatter av høyde.
Her har disse effektene enda større virkning enn de vil få i virkeligheten, for på tegningen er den choppa overbygningen og de svære lavprofilhjulene selvfølgelig sterkt overdrevet.
Siden Hyundai nå også er engasjert i WRC syns jeg nok det hadde vært rart dersom vi ikke fikk se en litt heftigere utgave av denne med tiden. Hotte Hatcher – det er jo egentlig det det dreier seg om nå.