-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Spesial på spesialen
Hyundai er i ferd med å utvikle en spesialutgave av sin sporty i30 N, men mer effekt får den neppe.
Det er jo flere måter å forbedre en bils kjøreegenskaper på, uten å sette inn en sterkere motor. Man kan for eksempel redusere vekten, og det er den metoden Hyundai benytter her.
Hyundais utviklingssjef, Albert Biermann, var tidligere sjef for BMW M, så dette er et fag han behersker godt.
Han forteller at de er i ferd med å utvikle en spesialutgave av i30 N med redusert vekt. Det oppnås ved å montere panser i karbonfiber, lette spesialfelger og lettere seter.
Bilen får i tillegg noen aerodynamiske detaljer som er på plass på dette testeksemplaret.
Biermann har sagt at motoren er den samme som i en ordinære i30 N Performance, hvilket innebærer 275 hestekrefter og et dreiemoment på 353 Newtonmeter (378 Nm med overboost).
Han har også røpet at bilen skal debutere senere i år som 2020-modell.
Prototypen er utstyrt med en lavere frontsplitter, nye sideskjørt og en bakfanger med mer markant diffuser enn på en vanlig i30 N. Setene på testbilen er tildekket for ikke å bli avslørt.